View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Sun Oct 24, 2010 2:52 pm Post subject: SETLISTELISTAN - MARATONTABELLEN |
|
|
Någon borde någongång dona ihop statistiken...
Här var ju 2005 års spelade låtar:
http://www.andersf.com/indexpages/FSiteAnnualReport.html
så det är bara att fortsätta framåt och bakåt i setlistorna... _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
 |
Headmaster

|
Posted: Sun Oct 24, 2010 4:55 pm Post subject: |
|
|
Oj, har vi inte gjort några ÅRSLISTOR sedan dess...?
Har för mig att det är 2008 och 2009 som saknas... Men jag kan också ha fel.
Tiden går med en vansinnig fart numera
Jag skall kolla upp det här.
Återkommer i ärendet.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
 |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Wed Oct 27, 2010 1:48 pm Post subject: |
|
|
Jo det kanske finns 2006 och 2007 separat också - kollade inte.
Men den sammanlagda STORA listan...
Någon här på forumet som har x antal timmar över...?  _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
 |
Headmaster

|
Posted: Sun Oct 31, 2010 10:51 am Post subject: |
|
|
Hibbitt wrote: |
Någon här på forumet som har x antal timmar över...?  |
Hmm.... Den STORA listan? Menar du ALLA låtar framförde på ALLA GIGGEN? Från allra första början på 60-talet?
Omöjligt!
Eller STORA LISTAN från och med Maddepolam / Seskaton på 70-80-talen.
Omöjligt!
Eller STORA LISTAN från och med Bravado-turnéerna på 90-talet.
Kanske möjligt, då Rothstein har sparat nästan alla setlistor.
Kanske STORA LISTAN för AFR BAND i sin nuvarande form, sedan 2002 då Agge kom med.
Möjligt!
|
Back to top » |
|
 |
Micke L

|
Posted: Mon Nov 01, 2010 1:47 pm Post subject: |
|
|
Tjaa... får jag tillgång till hela materialet så kanske jag kan fixa det. Älskar såna där listor. Kan ju inte lova att jag blir klar tills imorgon men inom en inte alltför avlägsen framtid ska man väl fixa det om man pysslar med det då och då på lediga stunder .
Micke _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
 |
Hibbitt
|
Posted: Mon Nov 01, 2010 2:54 pm Post subject: |
|
|
Headmaster wrote: |
Hmm.... Den STORA listan? Menar du ALLA låtar framförde på ALLA GIGGEN? Från allra första början på 60-talet?
Omöjligt!
Omöjligt!
Kanske STORA LISTAN för AFR BAND i sin nuvarande form, sedan 2002 då Agge kom med.
Möjligt!
(F)Headmaster |
Den STORA listan ja.
Enklast och först och främst kanske en LISTA över AFR BAND i Aggeversionen. Möjligt ja.
Alla setlistor from 2005 ligger väl här i Livetrådarna och/eller i årsrapporter.
Fas II skulle väl vara att plussa in Rothsteins bank 90-01 också. Det är ju inte på långa vägar så många som nowadays, så det är hanterbart... Vissa år kördes ju bara två-tre konserter.
Heja Micke!  _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
 |
Micke L

|
Posted: Mon Nov 01, 2010 9:17 pm Post subject: |
|
|
Omöjligt!
Omöjligt!
Möjligt!
(F)Headmaster |
Den STORA listan ja.
Enklast och först och främst kanske en LISTA över AFR BAND i Aggeversionen. Möjligt ja.
Alla setlistor from 2005 ligger väl här i Livetrådarna och/eller i årsrapporter.
Fas II skulle väl vara att plussa in Rothsteins bank 90-01 också. Det är ju inte på långa vägar så många som nowadays, så det är hanterbart... Vissa år kördes ju bara två-tre konserter.
Heja Micke!  |
Man kan ju göra en STOR LISTA av det som finns bakåt. Jag har själv gjort en sådan lista med Lundells gig. Den innefattar alla gigs som det finns setlistor ifrån 1976-1996 + samtliga gig från 97 till sommaren 2010. Den blir ju såklart inte komplett men jag tror att man får en ganska klar bild över vilka låtar som spelats ofta och vilka som förmodligen aldrig har spelats.
Det saknas några gig från 2005 i Live-tråden. Bl a Örebro i maj. Förde aldrig setlista den kvällen och ingen verkar ha lagt ut den heller.
Micke _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
 |
Headmaster

|
Posted: Tue Nov 02, 2010 8:23 am Post subject: |
|
|
Hello Hibbitt and Micke L,
För den kommande BIOGRAFI-boken, som Hibbitt hjälper mig med, behövs ytterligare lite assistans.
Förutom den STORA LÅTLISTAN, som listar alla skrivna kompositioner sedan 1960, kanske man också ska ha en MARATONLISTA som listar liveframträdanden och vilka låtar som har spelats.
STORA LÅTLISTAN håller jag på att sammanställa nu.
Men en ev. MARATONLISTA över gig och låtar behöver jag hjälp med.
Jag tar tacksamt emot all hjälp, Micke.
Jag har en ganska fullständig GIG-lista med plats och datum och ev. gruppsammansättningar (finns här hemsidan). Jag skall nu gå igenom alla gig sedan början på 90-talet och se om vi kan få fram setlistorna.
Vad det gäller setlistor från 80-talet har jag många lappar sparade. Men problemet är att det ibland inte står något datum eller plats.
Vi hörs,
|
Back to top » |
|
 |
Headmaster

|
Posted: Tue Nov 02, 2010 8:33 am Post subject: |
|
|
På tal om listor, så finns det kanske andra som kan vara intressanta...
• T.ex. BLIDÖSUNDS-giggens setlistor genom åren (som vi hade när det var 25:e gångenjubileum)
• En OFFICIAL BOOTLEG-lista av Sunjan, Krikkola, Bosjo m.fl....
• En GITARR-lista. När använde F:et den vita Telecastern, Jaguaren, 12-strängarn, Gretschen, Guilden,? Vilka olika gitarrer har R:et spelat på?
• En GOOF-lista, med felsägningar, konstiga textsammanblandningar, borttappade och omflyttade textrader, m.m.
(F)headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
 |
bosjo

|
Posted: Tue Nov 02, 2010 2:56 pm Post subject: |
|
|
Som IT-nörd (bland alla andra nördhattar jag har i garderoben) tycker jag »databas» låter bättre än »lista». Jag har funderat på att göra om mitt F-index från listor till en databas, så att jag kan utnyttja lite modernare grejor än de antediluvianska metoder jag för ögonblicket använder. Att inkludera gig i en sådan databas vore förmodligen inte så svårt. Låter det intressant, och vad pratar vi i så fall om för tidsskala? _________________ F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade! |
|
Back to top » |
|
 |
Karlösa Kvarn

|
Posted: Tue Nov 02, 2010 8:38 pm Post subject: |
|
|
Det var länge sedan jag hörde ordet "antediluvianska "
Härligt! _________________ "Ge mig snabbt en avkyld pilsner" |
|
Back to top » |
|
 |
Micke L

|
Posted: Tue Nov 02, 2010 10:14 pm Post subject: |
|
|
Hello Hibbitt and Micke L,
För den kommande BIOGRAFI-boken, som Hibbitt hjälper mig med, behövs ytterligare lite assistans.
Förutom den STORA LÅTLISTAN, som listar alla skrivna kompositioner sedan 1960, kanske man också ska ha en MARATONLISTA som listar liveframträdanden och vilka låtar som har spelats.
STORA LÅTLISTAN håller jag på att sammanställa nu.
Men en ev. MARATONLISTA över gig och låtar behöver jag hjälp med.
Jag tar tacksamt emot all hjälp, Micke.
Jag har en ganska fullständig GIG-lista med plats och datum och ev. gruppsammansättningar (finns här hemsidan). Jag skall nu gå igenom alla gig sedan början på 90-talet och se om vi kan få fram setlistorna.
Vad det gäller setlistor från 80-talet har jag många lappar sparade. Men problemet är att det ibland inte står något datum eller plats.
På tal om listor, så finns det kanske andra som kan vara intressanta...
• T.ex. BLIDÖSUNDS-giggens setlistor genom åren (som vi hade när det var 25:e gångenjubileum)
• En OFFICIAL BOOTLEG-lista av Sunjan, Krikkola, Bosjo m.fl....
• En GITARR-lista. När använde F:et den vita Telecastern, Jaguaren, 12-strängarn, Gretschen, Guilden,? Vilka olika gitarrer har R:et spelat på?
• En GOOF-lista, med felsägningar, konstiga textsammanblandningar, borttappade och omflyttade textrader, m.m.
Vi hörs,
(F)Headmaster |
Självklart hjälper jag gärna till och jobbar med det här om det behövs. Plocka som sagt fram råmaterialet så sätter jag igång. Av naturliga skäl går det ju inte att göra en maratonlista med ALLT men jag tycker gott och väl att man kan gräva så långt som man kan och använda det material som finns. Sedan så får väl listan presenteras tillsammans med dom förutsättningar som råder, d v s att vissa gig saknas helt och att datum saknas på vissa o s v.
En bootleg-lista vore ju kanon... eller kanske en lista på vad som öht finns dokumenterat live och på vilket sätt.
Den enda motsvarigheten till gitarrlistan som jag hittat är väl www.boblinks.com som för setlistor över Dylans gigs. Där kan det exempelvis se ut så här:
"3. Stuck Inside Of Mobile With The Memphis Blues Again
(Bob on guitar, Donnie on lpedal steel, Stu o n acoustic guitar)
4. Just Like A Woman
(Bob on keyboard, Donnie on pedal steel, Stu on acoustic guitar)
5. Rollin' And Tumblin' (Bob on keyboard, Donnie on electric mandolin)
6. Tryin' To Get To Heaven
(Bob on keyboard and harp, Donnie on pedal steel, Stu on acoustic guitar)
7. High Water (For Charley Patton)
(Bob center stage on harp, Donnie on banjo, Stu on acoustic guitar, Tony on standup bass) "
Det vore kanske något att spinna vidare men då vill det ju till att det finns skarpögda setlisteskrivare på varje gig
Men som sagt, jag hjälper gärna till Anders. Hör av dig med vad jag kan stå till tjänst med.
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
 |
Headmaster

|
Posted: Wed Nov 03, 2010 8:33 pm Post subject: |
|
|
[quote="Micke L"]
Men som sagt, jag hjälper gärna till Anders. Hör av dig med vad jag kan stå till tjänst med.
Micke |
Okej Micke, och alla andra. Jag tar tacksamt emot all hjälp.
Så fort arbetet med DVD-boxen + Tambourines & Lovers är klart, ska jag ta itu med underlag och research inför biografiboken.
Jag återkommer med uppgifter, info, förfrågningar m.m.
|
Back to top » |
|
 |
sunjan
|
Posted: Thu Nov 04, 2010 4:34 pm Post subject: |
|
|
bosjo wrote: |
Att inkludera gig i en sådan databas vore förmodligen inte så svårt. Låter det intressant, och vad pratar vi i så fall om för tidsskala? |
Bosjo, du är grym! Jag använder f-indexet nästan dagligen.
Måste passa på att nämna min favoritsajt när det gäller setlistor:
http://toriset.org/
All statistik du kan önska dig, byggd i MySQL. Navigera runt på sajten och få inspiration.
Inför F-boxen gick jag igenom alla mina gamla inspelningar och lade in låtlistorna i ett enkelt excelark. Det var nog en ca 25 gig då (1990-2005 typ), och det har kanske tillkommit ett dussin livetapes sedan dess. |
|
Back to top » |
|
 |
Headmaster

|
Posted: Sat Nov 06, 2010 11:16 am Post subject: |
|
|
PÅ TAL OM LISTOR...
Det gjordes omröstningar nere i Vänersborg för ett antal år sedan, där Hibbitt med vänner satt ner en kväll och hade genomgångar av diverse artisters låtproduktioner. Man listade de 15, eller så, bästa låtarna av en artist. Jag minns att det även gjordes en lista på AFR-låtar och att KOMEDIA segrade.
Har just läst ett fantastiskt magasin från Rolling Stoneförlaget om THE BEATLES 100 GREATEST SONGS. Finns i Pressbyrån. Där listar man de 100 "bästa" Beatleslåtarna och har fantastiska insidekommentarer om dem, från Beatlesmedlemmar, George Martin, Abbey Roadteknikern Geoff Emmerisk, m.fl.
Kan rekommenderas!!!! Man får mycket ny info om låtarna, och hur gruppen mådde när dom spelade in, vilka som var drivande, vem som var huvudkompositör på låtarna av Lennon och MacCartney, m.m.
För den kommande BIOGRAFIBOKEN vore det kanske intressant att lista THE 100 GREATEST AFR SONGS, som F-Headsen tycker....
När vi gjorde LIVE FRÅN DEN MIXADE ZONEN fick man ju en liten indikation om vilka låtar som vägde tyngst och som folk ville höra.
Jag undrar HUR MAN SKULLE KUNNA GÅ TILLVÄGA? För att få in info för en sådan statistisk genomgång? Har någon nån idé?
Hibbitt? Sunjan? Bosjo?
|
Back to top » |
|
 |
|