View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster
|
Posted: Tue Jul 13, 2010 6:42 am Post subject: SETLISTA: Kackelstugan, Öland 11 juli |
|
|
Kackelstugan, Öland den 11 juli
Set 1:
JAG BEHÖVER DITT STÖD
ULLA HAU
VILDHONUMG
ELD OCH VATTEN
MAMMA HJÄLP MIG
SKUGGSPEL
LAGOM HÅRT
JAG KYSSTE HENNE VÅLDSAMT
Set 2:
DIN BARNDOM SKALL ALDRIG DÖ
RAMLÖSA KVARN
BILLYS VÄNTAN PÅ ISABELL
KOMEDIA
MINNESBILDER
JESUS MARX OCH BILLY THE KID
Extra:
INGA GRÄNSER
DRÖMDE _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
sunjan
|
Posted: Tue Jul 13, 2010 8:25 am Post subject: |
|
|
Spännande att Skuggspel gjort comeback de senaste spelningarna. Länge sedan man hörde den i Stockholm.
Minnesbilder är också en raritet. Kul!
Skicka in rapporter, ni som gått på spelningar sista veckan! |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Tue Jul 13, 2010 1:35 pm Post subject: |
|
|
sunjan wrote: |
Spännande att Skuggspel gjort comeback de senaste spelningarna. |
Valtime! It's valtime again!
Ölandssetlistan har lite annan smak än västkustarna. _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Mon Jul 19, 2010 6:36 pm Post subject: |
|
|
Apropå valtime är det kanske dags att damma av en annan sällan spelad pärla från Våld nämligen Brända skepp! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
hydra
|
Posted: Sat Jul 24, 2010 12:16 pm Post subject: |
|
|
Arnie wrote: |
Apropå valtime är det kanske dags att damma av en annan sällan spelad pärla från Våld nämligen Brända skepp! |
Instämmer! En höjdarlåt som jag inte har hört live sedan -92. Den var avslutande låt i Anders F:s och Peter R:s coola spelning på visfestivalen i Västervik det året.
Appropå Kackelstugan! Namnet får mej att tänkla på en annan sällan spelad låt: Alternativ Rock'nRoll Cirkus, och då speciellt del 2 av låten. "Vi barrikaderar oss i vårt hönshus och spelar så att fjädrarna yr.."
/Hydra _________________ Jag är inte den du tror, det har jag aldrig varit, kommer hellre aldrig bli, det verkar djävligt marigt. |
|
Back to top » |
|
|
Karlösa Kvarn
|
Posted: Mon Jul 26, 2010 4:29 pm Post subject: |
|
|
hydra wrote: |
speciellt del 2 av låten. "Vi barrikaderar oss i vårt hönshus och spelar så att fjädrarna yr.."/Hydra |
Ja den vill man höra live! _________________ "Ge mig snabbt en avkyld pilsner" |
|
Back to top » |
|
|
|