FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
SETLISTA, Skottvångs Grufva
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » SETLISTA, Skottvångs Grufva
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Headmaster

Post Posted: Mon Sep 28, 2009 12:30 pm    Post subject: SETLISTA, Skottvångs Grufva
Reply with quote

Den 26 sept gästade AFR BAND (special edition) det vackra Skottvångs Grufva, långt inne i Sörmlandsskogarna, för en avspänd avslutning på sommarturnéerna.
Närvarande musiker: AFR, Peter R, Björn Aggemyr och Martin "Frontman" Andersson. Björn Rothstein och Jesper Lindberg var tyvärr inte med denna gång.
Närvarande F-Heads och vänner: Vi skymtade bl.a. "Katrineholmarna", Peter och Britt Ekman, Frolle, Stina Berge, kusin John E. Rönnblom med familj... Wow!

Set 1:

1. CLEANER
2. VILDHONUNG
3. ELD OCH VATTEN
4. MAMMA HJÄLP MIG
5. JAG KYSSTE HENNE VÅLDSAMT
6. MINNESBILDER
7. MER ÄN AMERIKA
8. SKRATTA TILLS TÅGET GÅR
9. HON SKÖT EN YUPPIE IDAG

Set 2:

1. VÄLKOMMEN TILL VERKLIGHETEN
2. KUNGARIKE
3. ÖMHETSDESPERADO
4. LAGOM HÅRT
5. JESUS, MARX OCH BILLY THE KID
6. TOLV TIGGARE
7. OSÅRBAR
8. KOMEDIA
9. EUROPA BRINNER

Xtra:

1. DIN BARNDOM SKALL ALDRIG DÖ
2. DET ÄR INTE SNÖN SOM FALLER

I och med detta gig avslutades en live-period som har byggt mycket på blandat material från alla fyra årtionden, men med något större fokus på 70-tal och de första skivorna än vanligt. Vi kommer nu att arbeta in många låtar från 80-talet i repertoaren och även spela fler spår från de senaste 00-talsskivorna.

(F)Headmaster

Last edited by Headmaster on Tue Sep 29, 2009 7:21 am; edited 1 time in total
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Headmaster

Post Posted: Mon Sep 28, 2009 9:24 pm    Post subject:
Reply with quote

ESKILSTUNAKURIRENS Torsten Braf gillade vad han såg och hörde:

" En mycket tidig julklapp från Anders F Rönnblom
Jag känner mig helt kurerad. Jag tror aldrig mer jag behöver söka mig till Globen, Stadion eller någon annan gigantisk arena för att uppleva en konsert. Inte en gång till.
Om inte Anders F Rönnblom får för sig att hyra ett sådant ställe vill säga?

En budgeterad version av Anders F Rönnbloms band gästade Skottvångs grufva i Åkers bergslag i lördags kväll och bjöd stundtals på en sådan magi att man bara häpnade.

Efter lite drygt två och en halv timme avslutar det frikostigt sinnade bandet med Lagom hårt, Skratta tills tåget går,Osårbar och den kongeniala Komedia, och återkommer sedan för en akustisk avslutning med Europa brinner, Din barndom ska aldrig dö, som Anders gjorde helt själv, och så den verkliga pricken, Det är inte snön som faller.

En tre månader tidig julklapp som följdes av att Anders bad att ödmjukast få tacka för det varma välkomnandet och hoppades få återkomma med det lite tyngre artilleriet när väl ordinarie trumslagaren Björn Rothstein är tillbaka. Han tvingades av privata skäl lämna återbud denna kväll. "

http://ekuriren.se/kulturnoje/1.490627

(F)Headmaster
peter

Post Posted: Mon Sep 28, 2009 9:41 pm    Post subject:
Reply with quote

Hej
Mitt i urskogen,bra med folk, fin stämning.När vi kom såg vi många gitarrer men inga trummor på scenen.Vi saknade Björn R och Jesper,samtidigt är det kul med nåt nytt.Bra tryck i låtarana,många,många bra låtar och en lekfull Peter R.Grymt gitarrsolo av Anders F i Komedia å så Lalalala Lagom Hårt,och vi kände värmen och glädjen från bandet.
Tack för en häftig och mysig afton

Hälsningar
Peter
 Back to top »
View user's profile Send private message
Arnie

Post Posted: Mon Sep 28, 2009 10:31 pm    Post subject:
Reply with quote

Mer 80-talslåtar låter spännande. Kokofån på Blidösund var väl en försmak kan jag tänka. Men allra mest spännande är förstås att det kan finnas tidigare ospelade saker från Ogripbara Banaliteter eller nått...
...spänningen stiger.
View user's profile Send private message Send e-mail
Kålle

Post Posted: Tue Sep 29, 2009 2:41 am    Post subject:
Reply with quote

Ja, det låter lovande. Men det är svårt att dela in saker i decennier. I min mening är den gyllene perioden typ '77-'83. Allt från dessa plattor är faktiskt guld. Det finns mycket bra både före och efter, såklart.
Det känns väl som att vi potentiellt är inne i en ny guldålder nu igen, fan tro't. Ju mer aktiv Rönnblom är desto bättre är resultatet, så håll snöbollen i rullning, till slut kan ingenting stoppa den.
Fasching-spelningen i samband med U1-släppet var enormt kul. Ett hungrigt band med nytt material som inte ännu förvanskats av rutin och vana. Mer av det! Så känns det nu, med dom fantastiska Underground-plattorna i tankarna. Men det är klart, det var inte SÅ länge sen man jublade över att Rönnblom äntligen började inkludera fina gamla klassiker i setet. Den brytpunkten inträffade för mig på nån julspelning med gäster på Studion, typ '94 eller '95 tror jag. Men det var ju ett tag sen. Omväxling förnöjer.
View user's profile Send private message
andersf.com Forum Index » Live! » SETLISTA, Skottvångs Grufva
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003