View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster
|
Posted: Wed Aug 26, 2009 4:57 pm Post subject: RECENSION av CafeKom-gigget i Göteborg!!!! |
|
|
Kolla in av Fridhammar skriver på sin blogg:
http://www.fridhammar.com/calendar.html
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Wed Aug 26, 2009 5:20 pm Post subject: |
|
|
MEST IMPONERANDE: Anders F Rönnblom Band på KoM lördagen den 11/7. En dylansk singer/songwriter av god kaliber omgiven av ett mästerligt band. Peter R Eriksson på gitarrer, Jesper Lindberg på alla tänkbara stränginstrument och så Anders himself på sin vintage Gretsch. En frontlinje av glimrande musiker vars inspirerade strängaspel vävdes ihop på ett märkligt och alldeles underbart sätt och som fick mina tankar att vandra till band som Grateful Dead. Dessutom en rytmsektion typ ett smärre ånglok. Singer/songwriters kan ibland ta skepnad av någon dyster herre rabblandes missmodiga texter till enformigt gitarrplink. Det här var den totala motsatsen: Det här var ett Band med Groove och Sound. Ett 100%-igt gig i mina öron och ögon. Respekt.
/Christer 2009-08-26
Inget nytt under solen - vartenda ord kunde skrivits av någon på forumet - eller snart sagt vilken upplyst person som helst. problemet är bara att för få upplysta individer finns Kan inte fatta att tex alla de som gillar Winnebäck, vilket jag också gör - även om han inte håller samma klass fullt ut - inte också blir upplysta i detta avseende _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
|