View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster
|
Posted: Sun Aug 09, 2009 12:35 pm Post subject: SETLISTA, Vendel 7/8 och Ögir 8/8 |
|
|
VENDELS BYGDEGÅRD hos vår vän Arnie.
Sunjans bil med bl.a. Hibbitt och Candyman från Storstan strejkade.
Så NYA F-HEADS var denna gång influgna från bl.a. Linköping. Föutom Blomman som kom från Uppsala.
Set 1:
FÖLJ MIG TILL FABRIKEN
RAMLÖSALAND
HAR DU SETT MIN BRODER JOSEF
VILDHONUNG
ELD OCH VATTEN
VEM HAR SATT MINA ÄNGLAR I BUR
NORRLÄNDSKA VATTEN
BILLYS VÄNTAN PÅ ISABELL
SKÖRDEVISA
Set 2:
SKRATTA TILLS TÅGET GÅR
MER ÄN AMERIKA
JESUS MARX OCH BILLY THE KID
JAG KYSSTE HENNE VÅLDSAMT
TOLV TIGGARE
KOMEDIA
Xtra:
DIN BARNDOM SKALL ALDRIG DÖ
RAMLÖSA KVARN
ULLA HAU
MÅSARNA LÄMNAR GOTLAND
---------------------------------------------
Gig tillsammans med Kebnekajse på PUB ÖGIR I KÖPING hos Lotta och Per.
Underbar stämning i sommanartten. Ett kort och mycket kraftfullt set med en tuff avslutning med Tolv Tiggare och en magisk Komedia som nog tillhör TOP TEN ever.
SKRATTA TILLS TÅGET GÅR
MER ÄN AMERIKA
VILDHONUNG
JESUS MARX OCH BILLY THE KID
JAG KYSSTE HENNE VÅLDSAMT
GRAND HOTEL
TOLV TIGGARE
KOMEDIA
Xtra:
EUROPA BRINNER _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
peter
|
Posted: Sun Aug 09, 2009 6:56 pm Post subject: |
|
|
Hej
Ja det var en jättefin kväll i Köping med fullmåne och allt.Jag håller med Headmaster det var en grymt bra version av Komedia,Vildhonung gillade jag också den har så härligt gung liksom.
Tack AFR Band för en fin kväll, lite för kort, men det kanske blir längre en annan gång
Hälsningar,
Peter |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Mon Aug 10, 2009 7:13 pm Post subject: |
|
|
Så himla typiskt. Man trodde inte det var sant. Springa från jobbet och så pendeltåg till Spånga och därifrån bil och så startar den inte...
Och efter diverse knep och igångskjutningar satsar vi på hyrbil - sluthyrt och tomt där...
Och sedan startkablar av nån som Sunjan ringde in och inte gick det heller och sen var klockan tokmycket och där stod vi ute i ett öde Spånga - DET ÄR INTE SANT.
Men det var det ju.
Och vi som bestämt att vi skulle åka tidigare och titta på Vendeltraktens alla begivenheter... Ja jösses så det kan bli.
Fin lantluftsdoftande setlista! _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Tue Aug 11, 2009 10:12 pm Post subject: |
|
|
Ja kära vänner, det var årets antiklimax när Candyman ringde och berättade om er belägenhet i Spånga...har fortfarande inte riktigt greppat vad Gud menade med att inte släppa iväg er till Vendel. Men begivenheterna i Vendelbygden finns kvar och det är inte omöjligt med AFR i Vendel även 2010!
"Fin lantluftsdoftande setlista" - ja, vi hade en del önskelåtar från släkt&vänner som infriades till stor del, många av dem med "ramlösa-touch". Bland annat inledde Anders med att enligt egen uppgift för allra första gången spela Följ mig till fabriken, som är min dotters favorit. En fin version med bara AFR & Björn på scenen. Lite senare kom Har du sett min broder Josef och Skördevisa vilka en del av mina F-minded släktingar pratat om i månader före spelningen. Lycka med andra ord!
Första set och extranumren hade just den lantluftsdoftande karaktären medan andra set var mer rock&roll vilket oxå uppskattades, inte minst var det kul för mig att se mina ännu ej "F-introducerade" vänner glädjas åt alla våra drivna musikervänner i AFR Band.
Avslutningen med "Måsarna lämnar Vendel" var klockren. Tack Anders & co för en oförglömlig kväll i Vendels bygdegård - och till alla F-heads: håll utkik efter Vendel-spelning i augusti 2010! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
sunjan
|
Posted: Wed Aug 12, 2009 9:56 am Post subject: |
|
|
Hibbitt wrote: |
Så himla typiskt. Man trodde inte det var sant. Springa från jobbet och så pendeltåg till Spånga och därifrån bil och så startar den inte... |
Jag är jätteledsen för allt strul!
Min kompis som lånade ut saaben förklarade att den har en immobilizer (stöldskydd) som tydligen hade aktiverats. Då går det bara att starta den om man återställer den på rätt sätt.
Jag ber om ursäkt till Arnie och alla inblandade! Vi får hoppas på bra spelningar framöver, och att Följ Mig Till Fabriken dyker upp på någon mer setlista i stället. |
|
Back to top » |
|
|
bosjo
|
Posted: Wed Aug 12, 2009 12:46 pm Post subject: |
|
|
Jag vill å det bestämdaste förneka att jag skulle använt något slags voodoo för att stoppa sunjan och de andra från att komma iväg till Vendel bara för att jag blev "sjätte hjul under vagnen". För det första håller jag verkligen inte på med sådant; för det andra går det inte att göra på så långt avstånd; och för det tredje brukar jag bara lyckas med datorprogram...
Skämt åsido, väldigt tråkigt att ni missade spelningen; själv hade jag (och har av någon anledning fortfarande) problem med högerfoten, och vågade inte försöka mig på Arnies generösa skjutsförslag från U-a. Hibbitts beskrivning påminner lite om ett mardrömstema som dyker upp då och då -- jag gör något som borde ta upp hela min uppmärksamhet (oftast spelar jag ett schackperti), men börjar göra något annat och lyckas sedan inte ta mig tillbaka till den ursprungliga aktiviteten, trots ihärdiga försök och en spirande insikt om att det nog är försent i alla fall. (Douglas Adams kallar den där insikten "ely", och beskriver den ungefär så här: The first tingling sensation in your stomach that something, somewhere, has gone terribly wrong)
Nåja, en missad spelning är ju också en spelning, eller hur var det? _________________ F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade! |
|
Back to top » |
|
|
hydra
|
Posted: Fri Aug 14, 2009 10:42 pm Post subject: |
|
|
Verkligen ett trevligt initiativ Arnie! även om jag inte var där. Semesterreskassan var redan förbrukad efter kringåkande bland "Norrländska vatten".
Kul att se att Skördevisa börjar dyka upp allt mer i setlistorna. Får väl hoppas att den spelas även på Tyrolenfestivalen. I Småland är det många som är barnsligt förtjusta i Koskitslåte... hmm.. jag menar Skördevisa.
/hydra _________________ Jag är inte den du tror, det har jag aldrig varit, kommer hellre aldrig bli, det verkar djävligt marigt. |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Mon Aug 17, 2009 5:04 pm Post subject: |
|
|
Hibbitt wrote: |
Så himla typiskt. Man trodde inte det var sant. Springa från jobbet och så pendeltåg till Spånga och därifrån bil och så startar den inte...
Och efter diverse knep och igångskjutningar satsar vi på hyrbil - sluthyrt och tomt där...
Och sedan startkablar av nån som Sunjan ringde in och inte gick det heller och sen var klockan tokmycket och där stod vi ute i ett öde Spånga - DET ÄR INTE SANT.
Men det var det ju.
Och vi som bestämt att vi skulle åka tidigare och titta på Vendeltraktens alla begivenheter... Ja jösses så det kan bli.
Fin lantluftsdoftande setlista! |
Bosjo skrev:
Jag vill å det bestämdaste förneka att jag skulle använt något slags voodoo för att stoppa sunjan och de andra från att komma iväg till Vendel bara för att jag blev "sjätte hjul under vagnen". För det första håller jag verkligen inte på med sådant; för det andra går det inte att göra på så långt avstånd; och för det tredje brukar jag bara lyckas med datorprogram...
Man tror ju knappt inte att det är sant... Hade jag varit med så vete fan vad jag hade gjort.. snott en bil kanske Är du riktigt säker Bosjo att du inte hade ett finger med i denna smått fantastiska historia..Men den är så fantastisk att den skulle kunna bli till en låt.. eller?
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Tue Aug 18, 2009 9:53 pm Post subject: |
|
|
Eller kanske en ny tävling: "Mitt värsta F-minne" !!
Jag hade glädjen att vinna tävlingen "Mitt bästa F-minne" i samband med liveinspelningarna i Örebro 2005. Kanske dax för en ny tävling nu... _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Kidnero
Joined: 14 Dec 2006 Posts: 80 Location: Köping (Jönköping i hjärtat)
|
Posted: Mon Sep 21, 2009 10:53 pm Post subject: |
|
|
peter wrote: |
Hej
Ja det var en jättefin kväll i Köping med fullmåne och allt.Jag håller med Headmaster det var en grymt bra version av Komedia,Vildhonung gillade jag också den har så härligt gung liksom.
Tack AFR Band för en fin kväll, lite för kort, men det kanske blir längre en annan gång
Hälsningar,
Peter |
Jag kan bara hålla med Peter, det var en jättefin kväll. Komedia var bara så... ja ord kan inte beskriva det, jag är lycklig för att jag fick uppleva det. Sen är ju Tolv tiggare en underbar livelåt. Som jag sa till Anders efter konserten, på skivan gled den förbi och lämnade inte så djupa spår hos mig i alla fall. EFter att ha hört den live nu några gånger har jag helt ändrat åsikt. Den ligger bland de 3 bästa i min lista. Och så tänker jag lite till på Komedia och håren på mina armar reser sig av vällust!
En sen kommentar, men mitt liv har varit helt upp och ner sen i somras. Missade t.o.m. visfestivalen helgen efter att AFR var där. _________________ Fiffig för en spänn, klyftig för en hundring... |
|
Back to top » |
|
|
|