View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster

|
Posted: Wed Jun 24, 2009 1:23 pm Post subject: SETLISTA, Blid�sund 24 juni 2009 |
|
|
Ja, ja, ja...
Vi har inte spelat �n.
Om 4 timmar drar vi ig�ng �rsm�tet.
�terkommer.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Wed Jun 24, 2009 1:32 pm Post subject: |
|
|
�r tydligen inne bara en kvart efter Headmaster. En synnerligen kittlande rubrik p� denna tr�d! Ser fram emot "facit" om n�gra timmar!
En tokig tokig sommarnatt... _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska f�rst ta en �l och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med v�stkustiga r�tter och hj�rtan.
|
Posted: Wed Jun 24, 2009 4:29 pm Post subject: Re: SETLISTA, Blid�sund 24 juni 2009 |
|
|
Headmaster wrote: |
Ja, ja, ja...
Vi har inte spelat �n.
(F)Headmaster |
 _________________ ...dom pekar p� allt dom pekar p� inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
 |
Headmaster

|
Posted: Thu Jun 25, 2009 3:03 am Post subject: |
|
|
Set 1:
1 AMNESTI
2 SOMMARNATTSREGNMOLN
3 DESOTO
4 OPIUM
5 VILDHONUNG
6 ELD OCH VATTEN
7 KOMMER K�RLEKEN IGEN, KOMMER BARNEN ATT F�RST�
8 JAG KYSSTE HENNE V�LDSAMT
9 MAMMA HJ�LP MIG (G�st: Martin Andersson)
10 GULD OCH T�RAR (G�ster: Emma Essinger, Martin Andersson)
Set 2:
1 CLEANER
2 DR�MGUIDE
3 BILLYS V�NTAN P� ISABELL
4 MER �N AMERIKA
5 FLICKAN MED DEN BL�GR�NA BLICKAN (G�ster: Emma Essinger, Martin Andersson)
6 VINDEN L�TER OSS F� VA IFRED (G�ster: Emma Essinger, Martin Andersson)
7 TOLV TIGGARE
8 TUNN TUNN TR�D
Extra:
1. KOMEDIA (G�ster: Emma Essinger, Martin Andersson)
2. OS�RBAR (G�ster: Emma Essinger, Martin Andersson) _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
 |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med v�stkustiga r�tter och hj�rtan.
|
Posted: Thu Jun 25, 2009 1:05 pm Post subject: |
|
|
N�gra comments:
M�nga m�nga m�nga F Heads p� plats.
Soligt soligt soligt.
Sp�nnande setlista som synes & som vanligt - h�lften av l�tarna ovanliga eller tom tidigare ospelade.
Kul att h�ra Opium. Rena Brian Wilson-harmoniken p� den melodin.
F�sta halvan av set 1 mer eller mindre unplugged.
Emma E spelar saxofon vilket gav en annorlunda ljudbild �n vi �r vana vid. (Och saxen bidrog kanske ocks� till n�gra av l�tvalen?)
Kysste henne v�ldsamt boogiefierades p� slutet med lite Neil Young-citat.
Inte s� mycket gitarrv�vande/jammande denna g�ng d� de mest l�mpade typ Jesus Marx & Billy the Kid, Shopping Center, Grand Hotel eller Guds Rosor inte spelades.
Billys v�ntan p� Isabell - s� j�kla bra sommarl�t! _________________ ...dom pekar p� allt dom pekar p� inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Thu Jun 25, 2009 1:45 pm Post subject: |
|
|
H�ller med Hibbitt i allt, och vilken sommarkv�ll det var! Ett glatt forumg�ng tr�ffades b�de f�re och efter b�tturen. Bra mix i l�tvalen och Emmas sax tillf�rde nya dimensioner. Det fanns m�nga h�jdpunkter men jag framh�ller g�rna Vildhonung, Guld & t�rar och Vinden l�ter oss...och s� �r jag extra glad f�r Flickan med den bl�gr�na blicken, den tillh�r mina �nskel�tar sen l�nge. Vibrerande st�mning under l�tar som Billy&Isabell, Mer �n Amerika (med h�lsning till Bor�s!), 12 tiggare och extranumren Komedia & Os�rbar. Allt kan sammanfattas med : �rsm�te p� Blid�sund - eller som Bosjo s� tr�ffande skrev i f�rra tr�den: "junafton"!
Tack AFR Band Extended & alla F-heads f�r en tokig tokig sommarnatt! Och idag fick jag min l�ning rent! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska f�rst ta en �l och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
peter
|
Posted: Fri Jun 26, 2009 6:27 pm Post subject: |
|
|
Hej
Ja det var mycket trevligt att tr�ffas,det �r bara det att tiden g�r ju s� fort n�r man har roligt och f�r h�ra s� god musik,fint v�der bra st�mning och mycket fina l�tar.Bra g�startister,Emma Essinger wow vilket bra bl�s,passade perfekt in i l�tarna.
Tack AFR-band f�r dom fina s�ngerna.
H�lsningar
Peter
Ps "V�ra pulsar slog i takt,vilket underbart ljud" Ds |
|
Back to top » |
|
 |
bosjo

|
Posted: Mon Jun 29, 2009 11:57 am Post subject: |
|
|
Jag har v�l inte s� mycket att till�gga, mer �n inst�mmer, inst�mmer med f�reg�ende inl�ggare. Men jag m�ste �nd� f� p�peka att av mina tv� �nskel�tar spelades -- tre! S� alla ni som inte tror p� Anders F -- han finns, och p� junafton delar han ut presenter till sn�lla (***) "barn"...
(***) Jo, jag inser att det finns en hake h�r; men han kanske inte f�r lika noggrann bok som tomten? _________________ F-Index -- Anders F R�nnbloms texter indexerade! |
|
Back to top » |
|
 |
Hibbitt
|
Posted: Mon Jun 29, 2009 5:08 pm Post subject: |
|
|
En sak till: Tunn Tunn Tr�ds avslutande lugna parti blev tunglyckat och en av onsdagsturens h�jdpunkter faktiskt. Hur F med b�de konstaterande vardagsstolthet och beatfr�ck kaxighet deklamerar de d�r slutraderna samtidigt som Agge metodiskt vrider pumpar vrider fram baston f�r baston f�r baston och publiken tjoar �r med h�ller med.
 _________________ ...dom pekar p� allt dom pekar p� inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
 |
Hibbitt
|
Posted: Tue Jun 30, 2009 9:06 am Post subject: |
|
|
Och en sak till:
H�rde en �sikt per telefon h�rom dagen ang�ende �rsm�tet.
Och t�nkte att s� kan man ju tycka ocks� s� jag sl�nger in de �sikterna h�r f�r det var ett intressant resonemang:
Detta F-Head tyckte att ljudbilden/volymen generellt blev f�r massiv med 7 personer p� den lilla scenen. Inte l�ge f�r de fina nyanserna i en Grand Hotel tex.
Men paradoxalt nog blev det som att ju fler personer p� scenen desto mindre initiativ tog musikerna. F�rst och fr�mst Peter R som har en tendens att ibland h�lla sig v�ldigt i bakgrunden. Hans gitarr var l�gst i mixen dessutom.  _________________ ...dom pekar p� allt dom pekar p� inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
 |
Headmaster

|
Posted: Tue Jun 30, 2009 9:48 am Post subject: |
|
|
Headmaster h�ller fullst�ndigt med...
Koordination saknades. Arrangemangen var nya och ovana.
Och... vissa (akustiska) naturkrafter r�r man inte �ver i ett s�dant litet rum...
Vi f�r bokf�ra det hela under experimentkontot.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
 |
arnbert
|
Posted: Wed Jul 01, 2009 4:07 pm Post subject: |
|
|
Ljudbild sa Bull...
- smaskiga specialare med bl�gr�na blickar och extramusikanter och en TTT som �vergl�nste �ven tidigare framf�randen av detta lysande liveepos kan bara bli 12 solstr�lar av tio m�jliga, l�tt bl�ndande s�dana, genom akterd�cks - f�nter- fondtapet av r�rlig sk�rg�rdsmytologi. Aldeles oavsett bilder p� ljud - kan s�dana tas?
F-M�te ochs� - p� riktigt f�r mig f�r f�rsta g�ngen - has sett-tr�ffat o tom l�rt k�nna somliga av er lite f�rut - nu en sittning med hela g�nget - bl�ndande - p� Strands veranda (fast d�r var det v�l skugga b�de f�re och efter v�r sol hade lyst i timtals p� b�ten...)
S�RSKILT TACK TILL PETER R SOM R�DDADE MIN KV�LL REDAN INNAN SPELNINGEN
Kul
Party
Flera udda l�tar
Gillar f�rst�rkt band - trots den f�r nedtonade R i ljudbilden och mindre repiterade timingen - skruva upp honom bara!!.
Har gr�mt mig s� att jag missar del 2 i sept pga jobb.
Men b�ttre att gl�djas stort �ver vad man erfor p� Blid�sund _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
 |
Karin
|
Posted: Mon Jul 13, 2009 12:56 pm Post subject: |
|
|
Jag m�ste ju bara f� s�ga hur j�kla kul det var att f� tr�ffa Er alla igen.. Vi �r riktigt goa m�nniskor vi F-HEADS Kul att s� m�nga hann att tr�ffas en stund innan, hoppas att det blir s� m�nga eller fler i september ox�!!
Om spelningen s� h�ller jag mkt med "Hibbit" i allt han skriver... Smart va? S� slipper jag skriva n�got sj�lv
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
 |
Karin
|
Posted: Mon Jul 13, 2009 1:05 pm Post subject: |
|
|
jag var bara tvungen att skriva ett in�gg till...
n�mligen inl�gg nummer 5000!
Love you all
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Tue Jul 14, 2009 12:11 pm Post subject: |
|
|
Grattis Karin!
M�ste v�l bli n�tt exklusivt F-pris?
Och snart kommer jag med sp�nnande nyheter fr�n Vendel!
Kram! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska f�rst ta en �l och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
|