View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Christer
|
Posted: Sat Oct 04, 2008 10:13 pm Post subject: |
|
|
Mink De Ville
Botaniserade i vinylerna, Coupe de Grace + Whera angels fear to thread...
Vilken magi...
Njut vänner |
|
Back to top » |
|
|
Kidnero
Joined: 14 Dec 2006 Posts: 80 Location: Köping (Jönköping i hjärtat)
|
Posted: Sun Oct 12, 2008 2:52 am Post subject: |
|
|
Har kört lite Caj Karlsson, har kollat han på Ögir ikväll. Linda var förband, så det var bara AFR som saknades jämfört med konserten i förra veckan (eller två veckor sedan).
Avslutar dock med världens vackraste låt, enligt mig i alla fall, Vid ett fönsterbord mot parken, av och med John Holm. _________________ Fiffig för en spänn, klyftig för en hundring... |
|
Back to top » |
|
|
hypno
|
Posted: Sun Oct 12, 2008 8:43 pm Post subject: |
|
|
yazoo... ett av 80-talets mest intressanta syntband.... Alison Moyet har en otrolig röst... Goot times, situation, winter kills bara för att nämna några kanon låter. _________________ //Anders
Hfb FhF aA
http://www.boulevarden.se |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Sun Oct 12, 2008 10:18 pm Post subject: |
|
|
John Holm ja...han är inte heller med i Bonniers rocklexikon...det är fortfarande inte riktigt klarlagt varför Holm, Höglund och Rönnblom anses mindre intressanta över tiden än exempelvis Feven, Electric Boys eller A Teens... _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Mon Oct 13, 2008 12:36 pm Post subject: |
|
|
Arnie wrote: |
...det är fortfarande inte riktigt klarlagt varför Holm, Höglund och Rönnblom anses mindre intressanta över tiden än exempelvis Feven, Electric Boys eller A Teens... |
Den repliken var bannemej den vasskaxigaste i all sin lågmäldhet sedan jag konfirmerade mig eller nåt!
_________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
Kidnero
|
Posted: Mon Oct 20, 2008 9:44 pm Post subject: |
|
|
John Holm ja...han är inte heller med i Bonniers rocklexikon...det är fortfarande inte riktigt klarlagt varför Holm, Höglund och Rönnblom anses mindre intressanta över tiden än exempelvis Feven, Electric Boys eller A Teens... |
Ja, man kan bara undra. Feven i all ära, i sammanhanget Feven, Holm Höglund och Rönnblom, så är det väl han som ska bort. Ja, inte ska han in i ett seriöst lexikon före någon av de andra tre. _________________ Fiffig för en spänn, klyftig för en hundring... |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Thu Oct 23, 2008 10:33 pm Post subject: |
|
|
Feven är i och för sig en hon, men det förändrar inte saken...det är en intressant artist men ganska efemär i sammanhanget...
Tack Hibbitt för det välformulerade betyget om vasskaxighet! Undrar vad som sades på din konfirmation förresten? _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Candyman
|
Posted: Fri Oct 24, 2008 7:43 am Post subject: |
|
|
Cardinology - Ryan Adams & The Cardinals
RA&TC har lagt ut hela skiva för streaming på nätet;
http://cave.cardinology.com/
Direkt till musiken;
http://www.iLike.com/ryanadamsandthecardinals
Skivan når inte samma höjder som Cold Roses men helt klart lyssningsvärd. _________________ "Hand me my old guitar
Pass the whiskey round" |
|
Back to top » |
|
|
Kidnero
|
Posted: Fri Oct 24, 2008 7:30 pm Post subject: |
|
|
Feven är i och för sig en hon... |
Ja, det vet jag ju! Men, får väl skylla på min ålder. _________________ Fiffig för en spänn, klyftig för en hundring... |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Wed Jan 28, 2009 9:46 am Post subject: |
|
|
just nu lyssnar jag på "the blue album" av peter r. ericson
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
hypno
|
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Thu Jan 29, 2009 10:04 pm Post subject: |
|
|
Har jobbat hemma idag och lyssnat mig igenom hela min samling av sex LP med tyska symfonirockarna TRIUMVIRAT. Dessa ELP-inspirerade herrar med Jurgen Fritz som primus motor var som bäst kring 1975-77 men blev sen tyvärr alltmer utslätade (inte ovanligt - flera liknande band drog mer åt pophållet på 80-talet). En specialare var temaplattor kring romerska företeelser som Spartacus och Pompeii. "The Deadly Dream of Freedom", "I Believe" och "Journey of a Fallen Angel" tillhör favoritlåtarna. _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Kidnero
|
Posted: Sun Feb 15, 2009 10:39 pm Post subject: |
|
|
Blev så inspirerad av ett annat ämne här i forumet (om Mott The Hoople) att jag just nu lyssnar på Ian Hunters soloskiva All American Alien Boy. Irene Wilde är det som rullar just nu. _________________ Fiffig för en spänn, klyftig för en hundring... |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Mon Feb 16, 2009 10:26 pm Post subject: |
|
|
Första sidan av All American Alien Boy tillhör Hunters höjdare. Irene Wilde är en av de finaste rockballaderna någonsin. Tycker jag. _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
|
Back to top » |
|
|
|