View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Kidnero
Joined: 14 Dec 2006 Posts: 80 Location: Köping (Jönköping i hjärtat)
|
Posted: Sun Sep 28, 2008 3:44 pm Post subject: Ulf Lundell |
|
|
Skall kolla Uffe ikväll. Skall bli roligt, speciellt när han har fått bra recensioner, i alla fall ifrån turnépremiären i Gävle. Om gårdagens konsert i Uppsala vet jag intet.
Han har ju inte lika bra forumsite som denna! _________________ Fiffig för en spänn, klyftig för en hundring... |
|
Back to top » |
|
|
Micke L
|
Posted: Sat Oct 11, 2008 5:08 pm Post subject: Re: Ulf Lundell |
|
|
Kidnero wrote: |
Skall kolla Uffe ikväll. Skall bli roligt, speciellt när han har fått bra recensioner, i alla fall ifrån turnépremiären i Gävle. Om gårdagens konsert i Uppsala vet jag intet.
Han har ju inte lika bra forumsite som denna! |
Sorry att jag inte såg ditt inlägg förräns nu. Har inte haft riktigt med tid att vara här så mycket. Brist på ett bra Lundell-forum må det vara men här kan du snabbt få aktuella setlistor och nyheter:
http://web.comhem.se/foreningenbackstage/index.htm
Och Karin du är väl på Åhaga ikväll hoppas jag
Micke _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
|
Kidnero
Joined: 14 Dec 2006 Posts: 80 Location: Köping (Jönköping i hjärtat)
|
Posted: Sun Oct 12, 2008 2:48 am Post subject: |
|
|
Tack för tipset! Skickar ett mail med en helt annan fråga. _________________ Fiffig för en spänn, klyftig för en hundring... |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Tue Oct 21, 2008 5:57 am Post subject: Re: Ulf Lundell |
|
|
Micke L wrote: |
Och Karin du är väl på Åhaga ikväll hoppas jag
Micke |
Det var värst va jag ser illa jag oxå... såg inte ditt inlägg förrän nu
Micke... kul att höra din röst...
Visst blev det Åhaga till slut!
Katrin"mellandottern" och jag hade pratat om att gå men när så biljettpriset var uppe i nästan 500 pix så sa vi: - NEJ, så jävla bra är han då inte...(Ja, ja vet Micke... men va fan 500:- )
Men så ringde Katrin dagen innan och frågade om jag skulle gå med för minsann om inte hon hade fått två fribiljetter... vilken tur!!! MEN ärligt talat så gillade jag inte denna spelning.. Varför? Ja jag vet inte riktigt va det var som var fel, för egentligen så var det kanske bra... jag har väl aldrig sett så många Boråsare som hängav sig så passionerat åt något samtidigt och det var häftigt.. jag tänkte på att det hade vi behövt varje kväll!!! En annan sak som slog mig var att även när det gäller Ulf Lundell så är det övervägande män som kommer på hans spelningar..fördelningen var säkert 80-20...
Men jag tyckte att Uffe lät som Jan Sparring i flera låtar... konstigt...
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Thu Oct 23, 2008 10:36 pm Post subject: |
|
|
Kanske finns det likheter i form av ett tufft liv?
Kolla in http://www.clav.se/sparring/ _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Christer
|
Posted: Sun Oct 26, 2008 12:14 am Post subject: |
|
|
Lundell Unplugged är Magi. Stor Magi.
Christer |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Sun Sep 21, 2014 9:02 am Post subject: |
|
|
Var föresten på Ulf Lundells valsafari på valnatten.
17(!) år sen jag såg Lundell så jag tänkte att ska man se honom en gång till så kan man ju se honom inomhus en sån natt.
Bara 3-4 Brucelalalagrejer som han drar ut på i tio-tolv minuter med omstart på omstart som blir hemskt – Förlorat Land, Ohlala, Chans.
3 timmar o en kvart utan paus.
Riktigt bra, det mesta!
Stekhett, vattenflaskorna flög från scenen liksom munspel o munspelsställ.
Och fräckt när han – efter att råddaren sedvanligt bytt gitarr åt honom efter varje låt – plötsligt föregår händelserna och slänger vita telecastern i en båge över Bark bort till råddaren fortfarande tio meter bort.
http://gaffa.se/recension/87753?f=se_fb_fp
http://www.rockbladet.se/2014/09/konsertrecension-valsafari-med-ulf-lundell/ _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
|