View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster
|
Posted: Mon Oct 20, 2008 11:52 am Post subject: NYGAMMAL LÅT UPPLAGD PÅ MYSPACE |
|
|
En nygammal låt är nu upplagd på vår Myspace-sida.
http://www.myspace.com/andersfronnblomband
Från LP: "Krig & Fred & Country Music", inspelad 1982.
En skiva som dramatikern Peter Birro anser vara:
”... en av svensk rockhistorias bästa skivor. Tillsammans med Ebbas första och Brända Barns enda.”
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Mon Oct 20, 2008 12:00 pm Post subject: |
|
|
K&F&CM är väl en av de plattor som jag lyssnat minst på... men som har fått sig en lite x-tra kärlek från mig nu sedan Headmaster lade upp "Alla är vi förlorare" och som jag gillar mer o mer...
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
Micke L
|
Posted: Mon Oct 20, 2008 1:08 pm Post subject: |
|
|
Aaaa UNDERBART!!!!!!!!! . Den låten förtjänar verkligen att exponeras mer. Här inser man ju vilken guldgruva MySpace är där oinvigda kan få möjlighet att upptäcka bra musik. Det här är en av Headmasters allra, allra bästa låtar och jag hoppas att den kommer att få ingå lite oftare i liverepertoaren och, inte minst, att "Krig & fred 6 country music" omfattas av F-Classics-serien. Det är fortfarande många blivade F-Heads som inte har boxen. Så lyssna på Peter nu, Headmaster .
Micke _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
|
hypno
|
Posted: Mon Oct 20, 2008 8:27 pm Post subject: |
|
|
Håller med ovan. denna skivan borde ges ut på CD _________________ //Anders
Hfb FhF aA
http://www.boulevarden.se |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Tue Oct 21, 2008 8:51 pm Post subject: |
|
|
klart att ALLA Andersplattor skall ut på CD - vi som har boxen är endast förtrupper för kommande generationer _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
krikkola
|
Posted: Wed Oct 22, 2008 2:15 pm Post subject: |
|
|
Krig & Fred & Country Music var den skivan som fick mig att börja lyssna på AFR och kommer alltid vara en av favoriterna för mig. Den är klart värd en egen cd-release i mina ögon. |
|
Back to top » |
|
|
|