View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Karin
|
Posted: Tue Dec 06, 2005 3:09 pm Post subject: Jag har sagt det förut, men... |
|
|
jag säger säger det igen... dålig action här på forumet...
Om vi F-Heads skulle ta och starta en förening På riktigt alltså...
Registrera oss och allt det där...
Kanske döpa oss till Förenade F-Heads
Vad sägs?
Over and out
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Wed Dec 07, 2005 5:44 pm Post subject: |
|
|
Över tjugo personer som har läst... men inget svar...
Ni är riktiga surmular...
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Thu Dec 08, 2005 10:00 pm Post subject: |
|
|
Vad var det jag sa...
Jag sa ha-ha-ha...
Jag sa sa-sa-sa...
Jag sa bra-bra-bra...
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Fri Dec 09, 2005 6:45 pm Post subject: |
|
|
Hej! Det är jag igen... och jag ger mig inte så lätt, så jag förtydligar...
Ändamålet för att bilda en förening/sällskap är ju för att främja
Anders F Rönnbloms MUSIK och att sprida musiken till denna generation och kommande generationer och givetvis skall den vara partipolitiskt och religöst obunden...
Det förvånar mig att intresset verkar vara så svalt...
Vi verkar ju ändå vara några stycken som retar oss på att så få känner till AFR och nu kan vi ju hjälpas åt att ändra på det... Hmmm...
Kram Karin[/b] |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Fri Dec 09, 2005 7:02 pm Post subject: |
|
|
Låter så bra och oundvikligt visst men här är vi inne på Taubesällskapet och Bellmandito och i dem ska man ju vara med men för tillfället tror jag f-headsen är mycket nöjda med hemsidan och detta f-forum. Det är liksom ett sånt markant framsteg och möjlig plattform att mötas på att det räcker för stunden. Tack Admin & AFR & Sunjan & alla som varit inblandade! Framtiden finns den också. |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Sun Dec 11, 2005 6:32 pm Post subject: |
|
|
Okey Hibbit, jag kanske vill för mycket, för fort... visst fan är forumet och hemsidan suveränt, men varför nöja sig när finns så mycket mer man kan göra...
"Framtiden är en underbar plats" så visst finns den - Det är ju bara det att den närmar sig med stormsteg...
Så jag tycker att det är dax att sprida kunskapens ljus till alla ovetande stackars satar som sitter där i mörkret... som inte har en aning om att AFR finns
Jag fortsätter i alla fall
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
Sten Tyrfors
|
Posted: Wed Dec 21, 2005 6:00 pm Post subject: |
|
|
Följande lilla anekdot kanske kan kasta en strimma klargörande ljus över F-headsen. Någon gång i början av 80-talet (jag tror det var när jag köpte "Kalla fosterland"-plattan) så sa snubben i skivaffären: "Det är märkligt, men varje gång Anders F Rönnblom kommer med en ny platta så dyker det upp en massa märkliga kufar, och när dom fått sin 'Anders F' försvinner dom ut med den under armen, och sen ser man inte röken av dom." |
|
Back to top » |
|
|
Parusen
|
Posted: Wed Jan 11, 2006 11:06 pm Post subject: |
|
|
F-Heads är faktiskt en förening även om vi mest ses på spelningar!
Detta är iochförsig inte dåligt alls så var glad för det vi har.
Tex, så blev jag själv rörd intill tårar av Mer Ä Amerika (igen!) trots att jag upplevt, sett, hörd, diggat, dansat, (välj själv) till 10-talet spelningear se'n sena 70-talet.
Då kunde jag inte drömma om att det skulle kunna bilda nå't som ens liknar F-heads. Ordet Internet var inte ens påtänkt, Studio Matchbox inte fött men Anders F bara så rätt även då!
Varmaste Hälsningar från forntidens representant
Anders Jih
_________________ / Anders Jih
>Amerika |
|
Back to top » |
|
|
Gurra
|
Posted: Tue Dec 12, 2006 11:18 pm Post subject: |
|
|
Enklast är väl att göra "F-Heads" till en officiell förening för främjande av Anders F:s konstnärliga gärning. Har under kvällen läst forumets sidor och lyssnat igenom F-boxen. _________________ Hälsningar
Gurra |
|
Back to top » |
|
|
Ingvar
Joined: 15 Jan 2006 Posts: 138 Location: Urgöteborgare men bor i Borås
|
Posted: Wed Dec 13, 2006 7:22 pm Post subject: |
|
|
OK Karin,
jag hade faktiskt inte sett ditt illrop här på F-forat fastän jag varit här och harvat runt en del, men det var kanhända glöggen på jobbet i morse som fick det att börja röra sig i hjärnan igen...
Ja - alltså, hur var det med Sällskapet Rönnbloms vänner? Jag var ju litet seg på spelningen i Götet den 4:e och fick liksom med mig anmälningsformuläret hem, där det fortfarande ligger och väntar på vidare instruktioner...
I´m in for it!
Hälsn. Ingvar _________________ "Nobody is perfect - not even a perfect stranger" (Chrissie Hynde 1983) |
|
Back to top » |
|
|
|