View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster

|
Posted: Fri Sep 19, 2008 9:31 am Post subject: SETLISTA Blid�sund 18/9 2008 |
|
|
Set 1
1. L�NG TID / CAVIAR PIZZA
2. DOM AUTOMATISKA UNDRENS TID �R F�RBI
3. VILDHONUNG
4. MAMMA HJ�LP MIG
5. BILLYS V�NTAN P� ISABELL
6. MER �N AMERIKA
7. DEN GAMLA DAMMEN
8. HON SK�T EN YUPPIE IDAG / L�NG TID
Set 2
1. V�LKOMMEN TILL VERKLIGHETEN
2. DOM R�TTA KRETSARNA
3. SOM EN TJUV
4. JESUS MARX OCH BILLY THE KID
5. JAG KYSSTE HENNE V�LDSAMT
6. KOMEDIA
7. LAGOM H�RT
8. OS�RBAR / JAZZ
Xtra:
SK�RDEVISA
Tack alla �rsm�tesdeltagare. F�r underbart st�d.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away!
Last edited by Headmaster on Fri Sep 19, 2008 11:07 am; edited 1 time in total |
|
Back to top » |
|
 |
Candyman

|
Posted: Fri Sep 19, 2008 11:03 am Post subject: �NTLIGEN!!! |
|
|
(Till�gg till l�tlistan �r dock att som enda extranummer framf�rdes Sk�rdevisa.)
Det �r bara att tacka f�r att man �NTLIGEN fick h�ra Den Gamla Dammen live. TACK! TACK! TACK!
Som jag n�mnt p� ett annat st�lle s� �r det min favoritl�t fr�n DAUT�F och ocks� en av mina absoluta favoriter ur AFR:s breda repertoar. Ser fram emot att h�ra den live fler g�nger d� jag tror den har en stor potential som livel�t. Bara att f�rl�nga den fina instrumentala avslutningen av l�ten och brygga ihop den med n�gon annan sk�n l�t tror jag skulle kunna bli helt fantastiskt.
�vriga favoriter fr�n kv�llen var Mamma Hj�lp Mig (�ven om den inte n�dde riktigt samma fenomenala h�jder som p� Big Ben f�rra h�sten), Billys V�ntan P� Isabell och JM&BTK (som alltid). _________________ "Hand me my old guitar
Pass the whiskey round" |
|
Back to top » |
|
 |
Headmaster

|
Posted: Fri Sep 19, 2008 11:13 am Post subject: |
|
|
Jo men visst...
det blev ju ett extranummer ocks�. vilket nu �r inf�rt.
H�lsningar fr�n n�gra sm�tt f�rkylda, tr�tta, vimmelkantiga musiker...
Vi ses p� Mosebacke den 29:e tillsammans med The Charge, Caj Karlsson och Linda Str�m.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
 |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med v�stkustiga r�tter och hj�rtan.
|
Posted: Fri Sep 19, 2008 12:38 pm Post subject: |
|
|
Som sig b�r p� b�ten: specialities for the F Head hardcore fanbase tokfantaster ja vi var p� plats m�nga av oss. Dessutom trummeridiskussion med Rothstein som sk�tte sig exemplariskt bakom instrumentsamlingen och vad fick vi d�?
Nyarrad L�ng tid. Slow and building.
Caviar pizza med extralyrics.
Den gamla dammen och Som en tjuv - premi�rer!
Dom r�tta kretsarna - v�ldigt ovanlig och l�cker live.
Blandade poeter i Mer �n Amerika, vanmorrisonmantarabblande i Komedia och Mamma hj�lp mig, muskatellen fl�dade i v�ntan p� Isabell och yuppien sk�ts snabbt och effektivt innan de kubanska vattnen irrade bort oss igen och tusen sm� detaljer i text och musik som inte g�r att lista h�r.
V�rda att n�mna: De l�ckra st�mnings/instrumental/testingtestingintrogrejerna som bandet alltmer ger sig ut p� innan seten. Som en symfoniorkester drar skalor i vacker kakafoni innan f�rest�llning eller som Grateful Dead between songs. Eller som AFR Band p� �ventyr ju.  _________________ ...dom pekar p� allt dom pekar p� inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Fri Sep 19, 2008 1:14 pm Post subject: |
|
|
Inst�mmer med alla f�reg�ende talare. Ett synnerligen vederkvickande �rsm�te (kul med tv� �rsm�ten per �r f�rresten). Att f� "Som en tjuv" var en vacker �verraskning. "Dom r�tta kretsarna" spelades mycket p� OK Brothers-tiden d� jag b�rjade se AFR live s� det var ett k�rt �terh�rande. Nya versioner, �ven den lite tyngre o snabbare varianten av Vildhonung, bekr�ftar varum�rket f�r en F-konsert: att man aldrig riktigt vet vad man f�r, fast man vet det ju �nd� liksom...
Jag tycker det var en v�ldigt tajt sammanh�llen och "j�mntung" konsert p� v�r k�ra �ngb�t, av n�gon f�rkylning m�rktes inte mycket, m�jligen f�rsvann ett eller annat ord... D�remot m�rkte jag sj�lv min f�rkylning i morse d� r�sten var helt borta efter g�rdagens rungsjungande i l�tar som Billy&Isabell, Komedia och f�rst�s Sk�rdevisa (med lite nytt stuk d�r ox�). Det g�r inte att k�ra n�tt extranr efter Sk�rdevisa, d� vill man liksom g� hem med k�nslan...
Om man ska plocka ut en l�t ur F-skatten som liksom ger lite av kvintessensen i F-historien s� tycker jag det �r Komedia. Tack f�r att vi f�r uppleva den ganska ofta!
Bra blandning i setlistan med material fr�n 1971 till 2007. Tre l�tar fr�n Komediaplattan, det tackar jag och mina publikgrannar f�r.
Kul att tr�ffa alla F-heads, inte minst v�r lokalavdelning i H�rnefors! Hoppas ni kommer ner fler g�nger - och s� f�r vi jobba p� projektet F p� Holm�n! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska f�rst ta en �l och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
Ulla
|
Posted: Fri Sep 19, 2008 6:51 pm Post subject: |
|
|
Ja herregud vad ska man s�ga...s� j-vla bra...blev lite t�r�gd ibland!
Vilka versioner! TUNGT!! Jag trodde Rothstein skulle v�lta!?
Favoriter f�r mej:
Vildhonung, Billys....Jesus. Marx...,Komedia.
Men fr�mst: Mer �n Amerika.
Jag �lskar den l�ten
Kul att tr�ffa dej Arnie! |
|
Back to top » |
|
 |
Trubbis The One
|
Posted: Sat Sep 20, 2008 8:48 am Post subject: |
|
|
Trubbis har landat i verkligheten igen. �r oerh�rt tacksam f�r Som En Tjuv, det m�rktes att det var m�nga andra som uppskattade den. T�nk om alla �rsm�ten hade denna goda st�mning, d� menar jag inte v�ra �rsm�ten p� Blid�sund utan alla andra tr�kiga m�ten med en klubba och bistra miner. Ser redan fram emot Mosebacke. Ordinerar honung, n�n vitl�k och lite konjak mot f�rkylningsk�nningarna. _________________ F-Head sen 75 |
|
Back to top » |
|
 |
Karin
|
Posted: Sun Sep 21, 2008 2:10 pm Post subject: |
|
|
wish i was there... fan jag vet exakt hur ni haft det... och Ulla det var premiar for dig va??
saknar er alla galna F- HEADS
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
 |
arnbert
|
Posted: Thu Sep 25, 2008 9:37 pm Post subject: |
|
|
Den Gamla Dammen -OJ OJ Candyman - - som en tjuv.... ja man f�r skylla sig sj�lv _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
 |
arnbert
|
Posted: Thu Sep 25, 2008 9:38 pm Post subject: |
|
|
Den Gamla Dammen -OJ OJ Candyman - - som en tjuv.... ja man f�r skylla sig sj�lv...
Grattis till er som var med! _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
 |
Christer
|
Posted: Fri Sep 26, 2008 10:26 am Post subject: |
|
|
Magiskt, tungt och fruktansv�rt bra.