FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Kalmar - ronneby September 2008
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Live! » Kalmar - ronneby September 2008
View previous topic :: View next topic  
Author Message
hypno

Post Posted: Tue Aug 05, 2008 3:24 pm    Post subject: Kalmar - ronneby September 2008
Reply with quote

Så är det då dags för en gammal skåning att vakna till Liv, som det ser ut nu så har jag lite tid över den 27 och 28 september och tänkte ta mig till Kalmar-Ronneby för två spelningar.

1). vart bokar jag biljetter till dessa (någon som vet)?
2). Någon annan från skåne som har planer på att ta sig till någon av spelningarna?
3) förslag mottages gärna på bra och billigt boende i Kalmar (med omnejd).

och förhoppnigsvis ses vi där.

//Anders

Hfb FhF aA

http://www.boulevarden.se
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
hydra

Post Posted: Sat Aug 30, 2008 7:32 pm    Post subject:
Reply with quote

Hittade följande om Ronneby:
http://www.musik-i-ronneby.org/
Svar från Bosse Johansson på musik i Ronneby: Man köper förköp på Ronneby Café och Matsalar, 0457 172 00.
Väl mött.
/Hydra
hypno

Post Posted: Sat Aug 30, 2008 7:53 pm    Post subject:
Reply with quote

Tack för svaret. men tyvärr visar det sig nu att denna helgen krockar med en annat event. Jag måste ha mindre att göra. Ser dock framemot ev. ystad/malmö senare i år.

Hfb FhF aA

http://www.boulevarden.se
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
Headmaster

Post Posted: Mon Sep 01, 2008 12:04 pm    Post subject:
Reply with quote

Ja, det kan bli överraskningarnas kväll...
I alla fall en synnerligen varierad kompott av gammalt och nytt.
Akustiskt och elektriskt.

(F)Headmaster
Parfymerad Kyckling

Post Posted: Thu Sep 04, 2008 12:01 am    Post subject: Angående Kalmar 26/9
Reply with quote

Alla F-heads är välkomna till fotbollens huvudstad i Sverige för närvarande *fniss* (Det enda jag har emot Anders F är vurmen för Djurgården...)
Biljetter kan med största sannolikhet inköpas på Rylanders Musik. Ska man sova över rekommenderas vandrarhemmet/lågprishotellet Svanen.

Café Söderport är enkelt att hitta, eftersom det ligger precis bredvid Kalmar Slott. Kaféts adress är faktiskt Slottsvägen 1. Kalmar Slott upptar en stor del av vyn mot havet när man kommer till staden med tåg, så från järnvägsstationen är det inga problem att hitta rätt.

Alla F-heads som har frågor om Kalmar inför spelningen kan ställa dem här så ska jag efter fattig förmåga svara. Jag har bott 15 år i staden, så jag kan kanske komma med tips och hjälpa till med smidiga lösningar.

Jag ser oerhört mycket fram mot Anders F och bandets spelning. Hoppas att några från gänget här kommer till Kalmar och ger kvällen rätt stämning.
Ni är varmt välkomna!
arnbert

Post Posted: Thu Sep 04, 2008 5:58 pm    Post subject:
Reply with quote

Tror du kan vara rätt lugn när det gäller Anders o DIF han är (alldeles för) måttligt engagerad - själv var jag o såg DIF - ÖSK 0-0 samtidigt som Anders spelade på Berns...

- Men du behöver inte oroa dig - Jag kommer uinte till Kalmar denna gång - har alldeles för många obehagliga minnen - senast från en 0-1 förlust på straff i ösregn där jag stod o pissade med en ungefär lika upprymd Lars Ohly bakom läktaren i ngn slags å eller dike (stadion ligger mycket naturskönt) - tror vi hade fått en felaktig utvisning dessutom

- Nä numera är tiden ur led i Kalmar - senast det var kul där nere var väl bortamatchen vi vann 2-0 05 då vi också van tredje guldet på tvåtusentalet - tog till o med en promenad runt slottet - allt kändes så vackert då...

Men varför går inte fler på fotboll i Kalmar nu när man vinner OCH spelar bra - tråkkalmar är ett minne blott - såg flera publiksiffror under 7000 i år med serieledning.... märkligt
View user's profile Send private message
Parfymerad Kyckling

Post Posted: Thu Sep 04, 2008 7:52 pm    Post subject: Till Arnbert
Reply with quote

Vet inte vad du beklagar dig över, som DIF:are måste ni ha haft många bra stunder i Kalmar. För mig är Djurgården på Fredriksskans förknippat med smärtsamma minnen, som när Jens Nilsson sköt över från inget avstånd alls -99, vilket i förlängningen ledde till kval och nedflyttning. Eller Batans hemska inhopp 2006 då han gjorde matchens enda mål på övertid (tyvärr måste jag säga att det målet kom efter en riktigt bra prestation av honom).

Utvisningen 2007 kom efter att Andrej Komac fått sitt andra gula kort. Att Komac får kort kan man sällan eller aldrig lasta domaren för. Inte ens när domaren råkar vara Stålhammar.

Du har som många andra gått bakom Norra läktaren och såvitt jag vet finns det inget annat dike där att pissa i än Malmfjärden, det vill säga Östersjön. Som dike betraktat är väl det hyfsat tilltaget, men det är klart, allt är större i Stockholm...

Nej, riktigt roligt med Djurgården har egentligen vi bara haft i år. 5-1 och bibehållen serieledning i strålande solsken...

När det gäller publiksiffrorna kan jag bara konstatera att det är med Kalmar FF som med Anders F – det tar lång tid för en del människor att upptäcka verklig kvalitet och en del gör det aldrig.
arnbert

Post Posted: Sat Sep 06, 2008 1:14 pm    Post subject:
Reply with quote

Härligt att du lyckas få till det så att ANDERS F nära på går att koppla ihop m....KFF ...- well - kan aldrig annat än applådera en god ordvrängning så istället för rättmätig tillrättavisning får du beröm också för väl tillrtaget dike utanför arenan - och att Kalmar vinner i år är faktiskt något som man hoppas som Djurgårdare ett mellanår - alla andra alternativ är värre.
De som INTE får vinna är i fallande odning
aik
lillbajen
IFKG
MFF
HIF
Men av smålagen har Elfsborg redan vunnit ett guld dvs - det är bättre om DIF dfortfarande är enda laget på tvåtusentalet som har tre guld + tre cupguld - alla andra har då fortfarandehögst 1 - helt loogiskt måste KFF vinna detta år - det kan ju vem som helst förstå!

Njut av Herr F - missar tyvärr Blidösund 2 , då jag är på tjänsteresa så jag har nog Big Ben att se fram emot nästa gång
View user's profile Send private message
hydra

Post Posted: Tue Sep 09, 2008 8:43 pm    Post subject:
Reply with quote

Så här är läget i Ronneby!

Anders F. Rönnblom Band!

OBS!! SLUTSÅLT!

INGA biljetter kommer att säljas i entrén!

Ronneby Café & Matsalar

Jäklar också! för sent ute! Får väl fundera på Kalmar i stället.

/Hydra
andersf.com Forum Index » Live! » Kalmar - ronneby September 2008
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003