FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
SMITH och YOUNG
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Annan musik » SMITH och YOUNG
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Headmaster

Post Posted: Wed Jul 02, 2008 8:17 am    Post subject: SMITH och YOUNG
Reply with quote

Ja, d� var sommaren r�ddad.

Biljetter ink�pta till:
� PATTI SMITH, Sthlms Jazzfestival 18 juli
� NEIL YOUNG, Way Out West, Gbg, 9 aug

Ses vi d�r, n�gon?

(F)Headmaster
Trubbis The One

Post Posted: Wed Jul 02, 2008 6:55 pm    Post subject:
Reply with quote

Vet inte n�r jag m�nstrar av men Patti Smith l�ter riktigt lockande.
Jag �terkommer.
Christer

Post Posted: Sat Jul 05, 2008 11:30 pm    Post subject:
Reply with quote

Skulle vara kanon att f� se mr Young, skall g�ra allt som st�r i min makt f�r att �vertala min k�ra att tyck som jag.... Lyckas jag s� h�r jag av mig....;-]
 Back to top »
View user's profile Send private message
Hibbitt

Post Posted: Thu Jul 10, 2008 9:38 am    Post subject:
Reply with quote

http://loveandtheft.se/smf/index.php?PHPSESSID=ad9e7a50cf439dff7adca9a57d8292ac&topic=3610.0

A DAY IN THE LIFE Shocked
Hibbitt

Post Posted: Thu Jul 10, 2008 3:44 pm    Post subject: Re: SMITH och YOUNG
Reply with quote

Headmaster wrote:
Ja, d� var sommaren r�ddad.
Biljetter ink�pta till:
� PATTI SMITH, Sthlms Jazzfestival 18 juli
� NEIL YOUNG, Way Out West, Gbg, 9 aug
Ses vi d�r, n�gon?
(F)Headmaster

Tyv�rr inte. Passade inte enligt kombinationen tid och pengar... Blir s�kert riktigt se&h�rv�rt b�da tv�.
Very Happy Very Happy Very Happy
Har haft n�jet att se Neil Young fem g�nger i olika sammanhang:
1982 i Scandinavium i G�teborg. Med TransBand. Vocodersyntk�ret. Sp�nnande att se honom ffg men inte hans b�sta turn� f�rst�s. Inte ointressant heller dock.
1989 i London. Akustiskt p� Hammersmith Odeon. Trevligt och intimt.
1993 i Stockholm p� Sj�historiska med Booker T. Riktigt bra. Den d�r g�ngen n�r det b�rjade brinna i h�gtalaren p� extranumret och Neil spelade av ALLA str�ngarna.
1996 i Stockholm p� Sj�historiska. Hoppade �ver Pearl Jam-turn�n �ret innan. Nu var det Crazy Horse ffg f�r mig. Mycket bra f�rst�s.
2001 i Stockholm i Globen. Med h�sten igen. Bra men tr�ttare �n -96. M�nga l�tar var temposega p� n�got s�tt. Roligaste var inf�r extranumrena n�r - efter ett s�nt d�r bautafeedbackslut - Talbot g�r tillbaka och ger sin bas en extraspark f�r att f� fart p� ov�sendet. Very Happy
N�n som var p� Cirkus h�rom �ret n�r det kostade miljoner pengar? Promenerade f�rbi i hopp om en tokbillig svartab�rsbiljett eller n�t... H�rde honom genom v�ggen... Sad
Gudrun

Post Posted: Thu Jul 10, 2008 5:30 pm    Post subject:
Reply with quote

Jag var d�r p� Cirkus. N�r jag h�mtade ut biljetterna hos ATG-ombudet p� "F�ltan" reagerade kassabitr�det p� att det endast var tv� biljetter jag h�mtat ut f�r sammanlagt 2 400 riksdaler. Det var f�rsta - och antagligen enda - g�ngen jag k�pt s� dyra biljetter. Men det var det v�rt. Att f� g� p� en Neil Youngkonsert i det lilla formatet. Jag satt p� andra raden. Greendale �r ju inte hans starkaste platta, men det �r �nd� givande att f� se och h�ra en artist framf�ra musik och text som han vill. Som han t�nkt att det ska vara (varning: se ej Neils film "Greendale". En riktig kalkon! Pekoral? Eller bara sjuk humor? Inget f�r mig iaf) En bra bit fr�n alla �nskningar om "Rockin' in the free world" mfl ..det hanns med lite av "hitsen" ocks� p� slutet vill jag minnas. Det var 2004. Innan dess var det Globen 2001 med "h�sten" liksom 1996 p� Sj�historiska. �ven 1995 s�g jag Neil p� Sj�historiska d� med Pearl Jam som kompband. De som var f�rband 1993 d� Neil kompades av Booker T...1993 var nog den allra b�sta konserten hittills. Och det var min f�rsta eftersom jag inte s�g honom 1982 (vilket mig veterligt var hans f�rsta i Sverige) - d�remot �ger jag ett fint fotografi signerat Lars Thorndal fr�n den konserten. Nu hoppas jag att �rets spelning blir n�got att minnas l�nge!
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hibbitt

Post Posted: Fri Jul 11, 2008 8:58 am    Post subject:
Reply with quote

Wow du var p� Cirkus, Gudrun. Flott!
Mer Neiltj�t h�r. Citerar Kristian p� deLillos-forumet. Han var och s�g Neil p� A-day-in-the-life-spelningen!
Och nu Time Fades Away!
WOW!
P� tal om... Det �r v�l det jag har saknat med Neil alla dessa �r och turn�er: Stray Gators-soundet.
Han har de senaste 30 �ren - f�rutom n�gra mer obskyra legs med bluesbl�s och spinksynt - antingen k�rt karikatyrneilyoung med stora gester och skr�piga gitarrsolon eller stillsamt unplugged. J�ttebra b�da l�gena yes men �nd�. Men det rustika men svajiga countryfolksoundet som han hade mellan 72-77 i olika konstellationer har han liksom aldrig �terkommit till. En turn� med Drummond, Lala, Keith, David Crosbys rytmgitarr, n�n fiddle etc och stora skattkistan t�ms f�r ticnets skull...

Posted: 10 July 2008 at 10:47 | IP Logged

--------------------------------------------------------------------------------

Neil Young kommer til Norge 11 august som antagelig noen har f�tt med seg. Og noen skal vel antagelig og dit. For �yeblikket ingen konsert registrert den dagen som involverer Lars Lillo-Stenberg s� kanskje han skal dit..

De av dere som skal dit har noe � se frem til. Jeg var i Irland for 13 dager siden og s� han spille en fantastisk bra konsert der i Malahide. No Hidden Path varte i i intet mindre enn 27 minutter p� den konserten, det sier en del.

I tillegg spilte han i g�r i Tyskland l�ten time fades away. Den var det over 35 �r siden sist han hadde spilt live.

S� selv om Oslo Spektrum ikke er noe veldig bra konsertsted s� blir det garantert en stor kveld.

Trubbis The One

Post Posted: Sat Jul 12, 2008 5:16 pm    Post subject:
Reply with quote

Trubbis The One wrote:
Vet inte n�r jag m�nstrar av men Patti Smith l�ter riktigt lockande.
Jag �terkommer.

Ingen Patti Smith f�r mej, jag �ker ner till gryt, The Charge, Linda Str�m, Caj Karlsson, Aleco och Oskar Franzen. �r dock s�ker p� att det kommer flera till Stockholmsfestivalen, s� dom klarar sej s�kert utan mej.

Trubbis
Kidnero

Post Posted: Mon Jul 14, 2008 11:02 pm    Post subject:
Reply with quote

Jag s�g Patti Smith p� Sparta, Lund n�n g�ng -77, -78. Hon har spottat p� mig! Laughing

Hon spottade ut �ver publiken, just d�r jag stod, n�r hon kom i extas under spelningen. En mycket bra konsert.

Sen har jag sett Neil live en g�ng, p� Scandinavium 1982, tillsammans med Hibbitt tydligtvis. Jag hade bootleggen fr�n konserten, jag brukade s�ga att jag hade sjungit in en skiva tillsammans med Neil Young! Det var ju delvis sant. Jag gillade �ven hans Trans-period och Nils Lofgren �r ju alltid Nils Lofgren.

Jag skall tyv�rr inte se n�gon av konserterna. Det som �r n�rmast inplanerat �r Kompledigt p� �gir i K�ping den 15-16/8. Visfestival som ordnas av Johan Johansson. En av artisterna �r AFR. Cool

TV Smith
Staffan Hellstrand
Anders F R�nnblom
Lasse Tennander
Finn Zetterholm
Kajas Grytt
Johan Johansson
Dan Viktor
Kjell H�glund
Lars Demian
Caj Karlsson
Per Persson
Peter Barlach
Frasse Haraldsen
Nina Ramsby
Christina Kjellsson
Sanna Carlstedt
Headmaster

Post Posted: Tue Jul 15, 2008 7:49 am    Post subject:
Reply with quote

F�rsta g�ngen jag s�g Neil var p� Konserthuset 1970, d� med Crosby Stills Nash & Young. MAGIC!
Andra g�ngen p� Scandinavien 1982 med Nils Lofgren.
Tredje g�ngen dagen efter p� Hovet i Stockholm.
P� dessa tv� konserter medverkade �ven gamle Buffalo Springfield-bassisten Bruce Palmer.
Fj�rde g�ngen p� Sj�historiska 1993 med Booker T, Duck Dunn, Steve Cropper och Jim Keltner p� trummor.
Har tyv�rr missat konserter med Crazy Horse...!!

(F)Headmaster
krikkola

Post Posted: Sat Jul 19, 2008 8:58 pm    Post subject:
Reply with quote

Ajaj, jag hoppade �ver Patti Smith denna g�ng, d� jag har sett henne s� m�nga g�nger, men nu n�r jag missat det hela s� k�nns det som ett d�ligt beslut... N�ja, f�r v�l f�rs�ka masa mig ner p� Neil Young senare i sommar.
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail
Candyman

Post Posted: Thu Jul 24, 2008 8:10 am    Post subject:
Reply with quote

Den h�r l�nken h�r v�l hemma i den h�r tr�den antar jag; http://www.csny-dejavu.com/

Har tydligen premi�r i USA i morgon.
View user's profile Send private message
andersf.com Forum Index » Annan musik » SMITH och YOUNG
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson