View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
hypno
|
Posted: Sat May 31, 2008 9:45 pm Post subject: Reeperbahn - 1979 |
|
|
Havet ligger blankt, sång till helene, ensam är stark, television, i kväll, paint it black, Cherchez La Femme, Hon hade hört, En hel natt, I love you, Tysta starka män, Pictures from japan.
Fortfarande en av mina absoluta debut album när det gäller svenska artister. Spelas ofta och då väldigt högt. _________________ //Anders
Hfb FhF aA
http://www.boulevarden.se |
|
Back to top » |
|
|
sunjan
|
Posted: Tue Jul 08, 2008 2:47 pm Post subject: |
|
|
Håller med, Studio Matchbox-kopplingen är ju också en bonus i sammanhanget!
Men jag föredrar de senare plattorna framför debuten.
Även Olle solo hade sina ljusa stunder, men tyvärr har han gått ner sig ordentligt, sist jag såg honom på Blidösund tyckte jag mest synd om honom... |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Wed Jul 09, 2008 12:32 am Post subject: |
|
|
Reeperbahn lyssnade jag aldrig på. Hade svårt för det där popspinkiga. Köpte upp mig på Neil och Dylan och Bowie och Tull och Joni de där åren kring 1980.
Men Olle fann jag bättre sent än aldrig på 90-talet och jösses vad bra En apa som liknar dig (2000) är. Även Världens räddaste man (1994) och Det stora kalaset (1998) är kalas. Men den där sista (senaste) som kom för en fem år sedan var blektunn...
Men bästvackrast är Olle när han gästsjunger med Petter Eklund på Webstrarnas underbara Vänner för livet. Från Mellan måndag och tisdag (1992). Från de där åren när Olle inte fanns. Leta upp den i begagnatbackarna vetja. _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
|