View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster
|
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Thu May 08, 2008 10:35 pm Post subject: |
|
|
Rätt fyndig recension, som en furie kommer den nedför norrlandskusten. _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
|
Back to top » |
|
|
Karlösa Kvarn
|
|
Back to top » |
|
|
Guns of Greendale
|
Posted: Wed May 14, 2008 11:05 am Post subject: |
|
|
Ja, det är väl en smaksak det där som till och med delar upp F-heads i två läger där det ena lägret föredrar de lite poppigare finstämda alstren och det andra älskar det oslipade och lite röjiga i både text och ton. Själv sällar jag mig till det senare sällskapet och ser U2 som ett album som passar mig. |
|
Back to top » |
|
|
Guns of Greendale
|
Posted: Wed May 14, 2008 1:25 pm Post subject: |
|
|
Jag kanske måste förtydliga mig lite: med förra inlägget menade jag att samme Björn G Stenberg gav U1 fyra stycken kajor! |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
|
Back to top » |
|
|
Karlösa Kvarn
|
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Wed May 14, 2008 8:51 pm Post subject: |
|
|
Tomas F är en smart kille - ett F - och han tycker som jag - han glömde dock nämna Tunn Tråd på högsta volym! _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Fri May 16, 2008 1:49 am Post subject: |
|
|
RuntRunt, http://www.runtrunt.se
skivbutik i Stockholm säger:
“Det var väl det vi visste! Sveriges absolut bästa text- och låtskrivare följer upp förra årets fenomenala platta med en om möjligt ännu bättre! Redan i första spåret namecheckas Ramlösa och vi kastas omedelbart in i F:ets magiska värld samtidigt som vi välkomnas till verkligheten, och sen rullar det på..
F:et ÄR verkligheten 2008!”
Rockin' madly
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
AllaBallaKokofån
|
Posted: Tue May 20, 2008 8:02 am Post subject: |
|
|
Karlösa Kvarn wrote: |
Björn G Stenberg, på Uppsala Nya är tyvärr inte helt övertygad. |
Okej --- Men dissar man indirekt folkkära artister som Brolle, Winnerbäck, Lundell, Doggelito, Jose Gonzales, Patrik Isaksson m.fl. och kallar folk för rockpatrask och sanslöst fölorade män och säger att rock'n'roll är sönderknullat så kan man nog tänka sig att vissa kritiker blir störda och stötta.
Men jag jublar! och har nu hunnit lyssna in mig på Underground Vol2. Rönnblom har aldrig varit vassare i sina betraktelser. och ingen annan svensk artist vågar skriva texter på detta sätt.
Nu hoppas jag bara attt gubben kommer ner till Skåne snart så vi får se honom live. |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Thu May 22, 2008 8:41 am Post subject: |
|
|
Det är mycket rock n’ roll. Ibland tungt, traggligt och taggigt och med låtar som skenar i väg mot sex, sju minuter. Ibland med snygga countrymättade slingor, som om Rodney Crowells ande svävar in över ett par sånger. Någon enstaka gång väljer han estradpoesins formel och i nästa ögonblick pressar han fram en knallhård redovisning av tillvarons villkor.
Balansen är perfekt.
Torsten Braf, Eskilstuna-Kuriren
http://www.ekuriren.se/ekuriren/senaste_nytt.php?id=685318&avdelning_1=109&avdelning_2=132 _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
|
Back to top » |
|
|
Karlösa Kvarn
|