View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Jacob S
|
Posted: Sat Apr 26, 2008 7:12 pm Post subject: Fin fem fel på nya albumet. |
|
|
En undran?
Har det inte blivit lite tolkigt inne i omslaget där låttexterna står? Försökte följa med i texten till låten TUNN TUNN TRÅD men det är som om halva texten (den senare halvan) är texten till UNDEGROUND. Ska det verkligen vara så? _________________ Jag ser det brandgula loket, det går genom motet. |
|
Back to top » |
|
|
Jacob S
|
Posted: Sat Apr 26, 2008 7:21 pm Post subject: |
|
|
Fast vid närmare avlyssning verkar det stämma ändå. _________________ Jag ser det brandgula loket, det går genom motet. |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Sat Apr 26, 2008 7:38 pm Post subject: |
|
|
skall du skälla på något på detta album är det inte Tunn tunn tråd - shit - den låten har känsla _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
bosjo
|
Posted: Sat Apr 26, 2008 7:54 pm Post subject: |
|
|
Nja, jag kan bidra med två "fel":
1) alla musiker har fått en kreativ stavning på omslaget, och
2) att takterna har tagit slut stämmer som alla kan höra inte alls -- takterna sitter i; det är superlativerna som har tagit slut... Jag har just klarat av min fjärde genomlyssning sedan fredag morgonkvist, och som vanligt när det gäller en F-platta är första genomlyssningen gudomlig och sedan blir det bara bättre och bättre för varje gång... _________________ F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade! |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Sat Apr 26, 2008 8:03 pm Post subject: |
|
|
takterna sitter i så grymt att stavningen säkert beror på att det är eklektiska daktyler som spelar. _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
jannep17
|
Posted: Sun Apr 27, 2008 8:27 pm Post subject: |
|
|
Jag måste fråga: Vilken låt har "Tunn tunn tråd" lånat en del av melodin ifrån? Det låter så ruskigt bekant, men jag kan för mitt liv inte komma på det! _________________ http://jannepettersson.blogspot.com |
|
Back to top » |
|
|
Jacob S
|
Posted: Sun Apr 27, 2008 11:40 pm Post subject: |
|
|
Vissa passager låter lite som "Komikern och fräslaren" på Dom automatiska undrens tid är förbi. _________________ Jag ser det brandgula loket, det går genom motet. |
|
Back to top » |
|
|
|