View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Spånga)
|
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Wed Mar 12, 2008 12:05 pm Post subject: |
|
|
Kollektivlåten! Bra!
Men detta är bara singeln. Ett album (samma coverart) kom med alla möjliga gobitar från fina farout/progg/poesi/alternativ/kultur-tvserien som gick 90/91 nånting.
Det är albumet man ska ha. Underbara grejer med Lena Nyman och Karl-Erik Welin tex.
(Säljaren undrar om Carsten Regild är en pseudonym men nejdå. Spektakulär konstnär; dog strax efter programserien. Svarta glödlampan är hans.) _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Thu Mar 13, 2008 12:45 am Post subject: |
|
|
"Sista skriket" finns ju även omnämnt i F-boxhäftet eftersom Frihetskämpar (bonus på F14) spelades in för programmet. Läs även AFR:s kommentar på s 151. _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
sunjan
|
|
Back to top » |
|
|
Christer
|
Posted: Fri Mar 21, 2008 11:48 pm Post subject: |
|
|
Håller helt med Hibbit, det är CD:n man ska ha, kanonplatta. Det priset för en singel var fett.... Men, vill man ha så vill man....
Näe, det var inte jag som köpte.. Men, ändå, kul att se att Headmasters gamla vinyler har ett visst värde, vissa album går för goda slantar..
För övrigt så känns det som ganska nära U2, Snudd på längtanspirr....
Glad Påsk på er alla
Christer |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Tue Mar 25, 2008 9:58 am Post subject: |
|
|
Som Arnie säger: F14. Den kördes i tv (Och något mer? Minns inte...) MÅNGA gobitar i de programmen. Lyrik, monologer, jazzvisor och beatnickbarock, udda konstellationer och folk som inte ALLTID är på tv. Naturligtis är det tokslöseri att låta Mats Ronander ha med TVÅ bluestråkisar på den redan alltför nerbantade enkel-cd:n.
/Chrille Coltrane _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
|