View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Arnie
|
Posted: Mon Dec 03, 2007 11:40 pm Post subject: F som i Först! |
|
|
Vill bara dra igång en liten tråd för att bevisa att Anders F varit först med det mesta...
Bevis 1. Säg "Främling" och många tänker på Carola-83. Men vem gav ut låten "Främling" redan 1974? ja ni vet...
(har dock inte kollat om Ernst Rolf eller S-O Sandberg var före )
För övrigt har AFR:s Främling en text som förefaller ha inspirerat diverse andra låtskrivare som Le Marc, Höglund, Ronny Eriksson osv eller så är det ett tidlöst tema helt enkelt.
Vem hittar flera bevis av liknande slag? De flesta av AFR:s låttitlar är välk annars rätt unika i sig! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Tue Dec 04, 2007 2:41 pm Post subject: |
|
|
Gjorde inte Pernilla Wahlgren den där ganska otippade låten Jesus, Marx & Billy the Kid # 12&35 tidigt i karriären och som sedan Anders kapade och fabulerade fram del 1 och 2 ur var det inte så nej hm jag KAN ha fel där men EN sak som är säker är att Kjell Höglund gjorde Brända Skepp på 80-talet så nu kan vi i Göteborg få till den mest surrealistiska av duetter med olika uppeldade flytetyg... _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Tue Dec 04, 2007 3:49 pm Post subject: |
|
|
Där ser man, det finns de som var före F i vissa fall...
Forskningen fortsätter! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
|