View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Arnie
|
Posted: Mon Dec 03, 2007 11:40 pm Post subject: F som i F�rst! |
|
|
Vill bara dra ig�ng en liten tr�d f�r att bevisa att Anders F varit f�rst med det mesta...
Bevis 1. S�g "Fr�mling" och m�nga t�nker p� Carola-83. Men vem gav ut l�ten "Fr�mling" redan 1974? ja ni vet...
(har dock inte kollat om Ernst Rolf eller S-O Sandberg var f�re )
F�r �vrigt har AFR:s Fr�mling en text som f�refaller ha inspirerat diverse andra l�tskrivare som Le Marc, H�glund, Ronny Eriksson osv eller s� �r det ett tidl�st tema helt enkelt.
Vem hittar flera bevis av liknande slag? De flesta av AFR:s l�ttitlar �r v�lk annars r�tt unika i sig! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska f�rst ta en �l och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med v�stkustiga r�tter och hj�rtan.
|
Posted: Tue Dec 04, 2007 2:41 pm Post subject: |
|
|
Gjorde inte Pernilla Wahlgren den d�r ganska otippade l�ten Jesus, Marx & Billy the Kid # 12&35 tidigt i karri�ren och som sedan Anders kapade och fabulerade fram del 1 och 2 ur var det inte s� nej hm jag KAN ha fel d�r men EN sak som �r s�ker �r att Kjell H�glund gjorde Br�nda Skepp p� 80-talet s� nu kan vi i G�teborg f� till den mest surrealistiska av duetter med olika uppeldade flytetyg... _________________ ...dom pekar p� allt dom pekar p� inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Tue Dec 04, 2007 3:49 pm Post subject: |
|
|
D�r ser man, det finns de som var f�re F i vissa fall...
Forskningen forts�tter! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska f�rst ta en �l och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
|