View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Karin
|
Posted: Tue Oct 02, 2007 6:07 pm Post subject: När jag citerade ur en AFR text senast... |
|
|
Det händer ju, eller hur?
Jag gjorde det senast idag när jag kom med kryckor till jobbet och fick frågan:
-Vad har du gjort?
Det är den förbannade sport och fritidssektorns fel svarar jag...
- Va?
Du vet vad jag menar svarar jag och bara ler...
Den enda på jobbet som fattade var Katrin "mellandottern" Det värmde mitt modershjärta
Nu var det ju inte ett helt ordagrant citat, men nästan!
När hände det er? Kanske det här skulle kunna bli ett kul ämne ?
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med västkustiga rötter och hjärtan.
|
Posted: Tue Oct 02, 2007 8:52 pm Post subject: |
|
|
Den var bra -
Ja jag kom på mig att slänga in ett "det låter ju helt fantastiskt" nyss här på forumet utan att knappt tänka mig för.
Men ute i den där ickecyberrealityn?! Hm... Jag brukar hamna i såna där effektivt rimmade fragment när jag mailar. Typ "hej hur är det med dig" eller "må så vara men jag sa ju bara..." etc.
Eller i en ovanligt hög frekvens av uttryck som "nu har jag sett mig omkring" och "nej det är värre än så" eller "det kommer ordna sig" eller "jag fick en helt ny syn på saken" eller "vad var det jag sa" eller ja ni känner igen beteendet...
Och på väg till fikarummet händer det att folk kan få höra nåt svammel om "det svarta kaffets tröst" såklart.
/Kokofån _________________ ...dom pekar på allt dom pekar på inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
|
bosjo
|
Posted: Tue Oct 02, 2007 9:07 pm Post subject: |
|
|
Som den som besökt f-indexet kanske gissat så har det hänt att jag besvarat "Läget?" med "det är katastrof på gång enligt säkra profetior"... _________________ F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade! |
|
Back to top » |
|
|
olmar
|
Posted: Sat Oct 06, 2007 4:53 pm Post subject: |
|
|
" Jag vet en hemlig passage"
Titt och tätt när man är på väg och folk gnäller om resan. _________________ Endeavour to persevere |
|
Back to top » |
|
|
Veritas
|
Posted: Sun Oct 07, 2007 3:54 pm Post subject: |
|
|
"Godnatt min vän och en avskedskram" Låter väldigt trevligt... Fast de gånger jag lagt till: "När ska vår igelkott bli tam" så brukar det bemötas med en helt annan reaktion... |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Mon Oct 08, 2007 10:15 pm Post subject: |
|
|
Jag försöker använda nedanstående fras så ofta jag kan... _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
Jennifer
|
Posted: Thu Oct 18, 2007 11:48 pm Post subject: |
|
|
jag och min man spenderar stora delar av dagarna med att citera diverse texter faktiskt
nu senast har det varit mycket "det är inte rock'n'roll längre" haha, fantastisk text för övrigt. |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Sun Apr 05, 2009 8:29 am Post subject: |
|
|
Hör jag någon säga: (och det hör jag ofta)
- Ingen aning..
så kan jag bara inte låta bli att fylla i med: skrek en nykter galning!!
sist var det igår när jag frågade en expidit om en vara... det var då stackaren svarade: ingen aning..undra vad hon tänkte när jag då fyllde i med: skrek en nykter galning
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Mon Apr 06, 2009 9:56 pm Post subject: |
|
|
Den "långa vägen hem" citerar jag ofta men ibland är det ju positvt - som idag efter en härlig långpromenad hem genom stan från Stockholms Stadion i festskrud efter den allsvenska premiären - det är en bit från Stadion till Gröndal men... efter en seger är stegemn lätta _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
Kidnero
Joined: 14 Dec 2006 Posts: 80 Location: Köping (Jönköping i hjärtat)
|
Posted: Mon Apr 06, 2009 11:13 pm Post subject: |
|
|
Av någon outgrundlig anledning brukar jag ibland svara så här när någon frågar, "Vad blir det för väder?":
Regn! Och det vräkte ner... Sol! Och den titta fram... Vind! Och det blåste upp... Och vi sjöng ta-ra-ram-tam, ta-ra-ra-ram
Har fått en och annan konstig blick, men det var roligt när en jobbarkompis i Mörrum fortsatte med, Träffa en liten bondtös, hon var fager och huld...
Hade ingen aning om att han gillade AFR också. _________________ Fiffig för en spänn, klyftig för en hundring... |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Tue Apr 07, 2009 9:05 pm Post subject: |
|
|
Förra sommaren
Jag och en kompis skulle ta en sista korv i en korvmoj på Söder innan det var dax att gå på sommarnattsregnmoln hemmåt - ."Hej hur är det med dig" sade jag till snubben framför mig som beställde en 200g burgare med alla tillbehör o verkade på bra humör - varpå han sjöng hela första versen utan att staka sig och mycket bättre både ors och melodimässigt än jag någonsin fixat. Sen sade han att han tyckte mycket om den plattan men inte hört så mycket mer än "snön" som han inte tyckte om och att han blivit extra glad att bli påmind om en så kär låt varpå han gick hemåt i natten muttrandes att han druckit och ätit alldeles för mycket - erbjöd mig sin opåbörjade jätteburgare (jo den gick ner fast jag tänkt mig kokt m bröd) och försvann
(detta är sant - Polaren Per är mitt vittne) _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
Parusen
|
Posted: Wed Apr 08, 2009 11:47 am Post subject: |
|
|
Skratta när tåget går!
Jag änvänder den raden titt som tätt i sammanhäng där man missar nåt eller nån eller bara inte förstår.
Ger mig alltid en liten pys av värme inombords.
Anders _________________ / Anders Jih
>Amerika |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Thu Apr 09, 2009 12:06 am Post subject: |
|
|
Ärededuvill? Ärededulängtarefter? Ärededuvill? Taenkakatill!
Användbart alltsomoftast inte bara vid fikabordet. _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Sat Apr 11, 2009 6:34 pm Post subject: |
|
|
PROMENAD
efter 0-6,,,
seg
trött
en solig men "långa vägen hem "från O Learys
suck _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
Karlösa Kvarn
|
Posted: Sun Apr 12, 2009 10:26 pm Post subject: |
|
|
"Ge mig snabbt en avkyld pilsner" Brukar ibland få folk att tro att man är en törstig typ _________________ "Ge mig snabbt en avkyld pilsner" |
|
Back to top » |
|
|
|