View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
olmar

|
Posted: Sat Oct 06, 2007 5:28 pm Post subject: Varf�r 2?? |
|
|
Jag undrar s�:
" Och hon �lskar honom mer �n myllan p� flaket p� hennes pickup truck
Mer �n tv� dikter av Sam Shepard, l�sta just n�r solen har g�tt upp
Mer �n pannkakor till frukost och mer �n det svarta kaffets tr�st
Mer �n Amerika"
Varf�r mer �n 2 dikter? R�ckte inte en? Var tre f�r mycket?
N�gon som kan hj�lpa mig?
Olmar _________________ Endeavour to persevere |
|
Back to top » |
|
 |
Henrik
|
Posted: Mon Oct 08, 2007 12:28 pm Post subject: |
|
|
Mer �n Dylan p� flaket p� hennes pick up truck, skall det v�l �nd� vara.
Henrik |
|
Back to top » |
|
 |
Karin
|
Posted: Mon Oct 08, 2007 12:57 pm Post subject: |
|
|
Henrik wrote: |
Mer �n Dylan p� flaket p� hennes pick up truck, skall det v�l �nd� vara.
Henrik |
N�h�du Henrik... "Mer �n myllan" �r det korrekta... kollade f�r s�kerhets skull �ven upp det i det underbara kvickindex ox�...
Men det kom mig att t�nka p� n�r jag fr�gade Johan Johansson om varf�r dom sj�ng "du f�r en negerbatong" och vad fan han menade med det.. Han skrattade gott och sa Nej nej nej ... vi sjunger.. "du f�r en egen batong" Vet inte hur l�nge jag hade g�tt och undrat �ver det...
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
 |
Ulla
|
Posted: Mon Oct 08, 2007 1:35 pm Post subject: |
|
|
Ja Gud vad man har h�rt fel i texter genom �ren...inte f�rr�n man har riktigt l�st texten fattar man!! Men jag tycker att Andersf oftast sjunger tydligt, eller s� kan man ibland "gissa" sej till vad som menas..
D�remot har jag ofta problem att h�ra vad Jocke Berg sjunger..
bipbip!! |
|
Back to top » |
|
 |
olmar

|
Posted: Mon Oct 08, 2007 2:04 pm Post subject: |
|
|
Jaha ja. Jag trodde l�nge att det var: "Dyngan p� flaket...."
Hm d�r ser man. Kan ingen ge mig en id� om varf�r mer �n 2 dikter???
�r k�rleken s� f�rhandlingsbar? Mer �n 2 men mindre �n 5 kanske??
Olmar _________________ Endeavour to persevere |
|
Back to top » |
|
 |
bosjo

|
Posted: Mon Oct 08, 2007 6:51 pm Post subject: |
|
|
olmar wrote: |
�r k�rleken s� f�rhandlingsbar? Mer �n 2 men mindre �n 5 kanske??
|
Kanske �r det en liten fingervisning om att dikter inte �r anfr�tta av inflation, och andra ekonomiska p�fund -- jag menar, de tv� dikterna i "Amerika" �r fortfarande tv�, medan d�remot de tolv armanisvidarna i "Yuppien" har passerat tusen f�r l�nge sedan... _________________ F-Index -- Anders F R�nnbloms texter indexerade! |
|
Back to top » |
|
 |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med v�stkustiga r�tter och hj�rtan.
|
Posted: Mon Oct 08, 2007 7:41 pm Post subject: |
|
|
Mycket n�ra det r�tta svaret d�r!
Det plus det fr�cka i att gestikulera texten med tv� fingrar i luften; segertecken, fuckoffmark�r, l�ngfinger+1.
Tolv Armanis g�r inte att fingervisa.
Bara att kl� tiggarna med. _________________ ...dom pekar p� allt dom pekar p� inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
 |
Jacob S
|
Posted: Sun Nov 11, 2007 12:38 pm Post subject: |
|
|
F�rmodligen �r dikterna tv� till antalet f�r att det r�r sig om tv� specifika dikter som personen gillar. Inte tv� av hans dikter vilka som helst.
Tyckte ochs� att det var "Dylan" p� flaket och fick naturligtvis h�ra av Kolle att det var fel. Spetsar d�rf�r alltid �ronen extra n�r l�ten framf�rs! Senast p� tantog�rdem l�t det banne mig som om han sj�ng "Dylan" f�rsta g�ngen och inte myllan! Borde finnas film/ljudbands-bevis? Fast vad �r det som ska bevisas? _________________ Jag ser det brandgula loket, det g�r genom motet. |
|
Back to top » |
|
 |
olmar

|
Posted: Sun Nov 11, 2007 4:41 pm Post subject: |
|
|
Jacob S wrote: |
Tyckte ochs� att det var "Dylan" p� flaket och fick naturligtvis h�ra av Kolle att det var fel. |
Kanske skall det egentligen vara dyngan???
Precis som Dylan sj�lv i Tom Thumbs blues "When your lost in the rain in Juarez...."
Det kanske skall vara "When your lost in the rain in worries?...."
N�sta steg f�r s�na som oss �r att b�rja rota i Anders sopor f�r att finna bevis. _________________ Endeavour to persevere |
|
Back to top » |
|
 |
Hibbitt
Joined: 20 Sep 2005 Posts: 770 Location: STHLM - men med v�stkustiga r�tter och hj�rtan.
|
Posted: Wed Nov 14, 2007 9:37 am Post subject: |
|
|
Dr�mde jag eller var det Allen Ginsberg dom k�rde runt med p� flaket d�r p� dom leriga landsv�garna utanf�r Fristad p� Tanto?
Var det tom tv� Allen Ginsberg?
Tapersektion checkar detta f�r framtida forskning.
Hej och kul att se dig p� forumet f�resten Jacob! _________________ ...dom pekar p� allt dom pekar p� inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
 |
Candyman

|
Posted: Wed Nov 14, 2007 11:15 am Post subject: |
|
|
TS meddelar;
Visst var det Allen Ginsberg. (tror t o m det var tv� s� h�r p� rak arm) _________________ "Hand me my old guitar
Pass the whiskey round" |
|
Back to top » |
|
 |
Hibbitt
|
Posted: Wed Nov 14, 2007 11:31 am Post subject: |
|
|
Jamen det var snabb leverans! Var det tv� dikter eller var det tv� sk�ggiga beatpoeter p� flaket d�?
Ginsberg ja... Han var i Stockholm n�gra ggr och jag lyckades missa det varje g�ng. Och jag �ngrar fortfarande att jag inte k�pte den d�r autograferade Kaddish dom erbjud p� ett antikvariat i Brighton f�r ynka 10 pund. Bravadotid typ f�r att tala F talk. _________________ ...dom pekar p� allt dom pekar p� inget programmerade att konsumera... |
|
Back to top » |
|
 |
Candyman

|
Posted: Wed Nov 14, 2007 12:00 pm Post subject: |
|
|
TS kan kolla det innan WolfHunter p� tisdag _________________ "Hand me my old guitar
Pass the whiskey round" |
|
Back to top » |
|
 |
olmar

|
Posted: Sat Dec 15, 2007 1:43 am Post subject: |
|
|
Ikv�ll i Vara kom s� b�de myllan, Dylan och fyllan upp p� flaket n�r Anders F sj�ng Amerika. Var det ett dyngan ocks�? Jag �r inte s�ker.
D�remot fortfarande inget konkret om 2 dikter-problemet.
F�r en matematiskt lagd person �r gr�nser alltid intressant: mer �n 2 men mindre �n 3???
Tack f�r en bra spelning. God Jul! _________________ Endeavour to persevere |
|
Back to top » |
|
 |
Janne

|
Posted: Sun Dec 23, 2007 10:41 am Post subject: |
|
|
Jag har alltid undrat �ver de tolv tiggarna. Och varf�r jag �r den elfte? Eller, inte jag, allts�, utan "jag"... _________________ Det h�r �r ett stycke text som har lagts till i det inl�gg du l�ser... |
|
Back to top » |
|
 |
|