FAQ Log in
Search Profile
Memberlist Usergroups
Log in to check your private messages
Register
Covers på Din Barndom och Billys väntan...(Granny K)
Post new topic   Reply to topic
andersf.com Forum Index » Songs & Records » Covers på Din Barndom och Billys väntan...(Granny K)
View previous topic :: View next topic  
Author Message
sunjan

Post Posted: Mon Jul 30, 2007 12:15 pm    Post subject: Covers på Din Barndom och Billys väntan...(Granny K)
Reply with quote

Hallå!

Såg att ett värmländskt band har gjort några covers, som de även kört live, så vitt jag kan förstå:
http://www.youtube.com/user/grannyKmusic
http://profile.myspace.com/index.cfm?fuseaction=user.viewprofile&friendid=86844039

Rönnblom känner redan till dem, men jag tror inte någon har postat här än?!

Blir det lite STIM-pengar till F-et nu?! Very Happy

/Jan
 Back to top »
View user's profile Send private message Visit poster's website Yahoo Messenger MSN Messenger ICQ Number
Karin

Post Posted: Mon Jul 30, 2007 12:59 pm    Post subject:
Reply with quote

Det är riktigt kul att artister vill göra tolkningar av Anders... men det hade varit roligare om det låtit bra... "Billys väntan på Isabell" är riktigt usel tycker jag... "Min Barndom skall aldrig dö" låter bättre.. men det är klart "Billys väntan på Isabell är ju inte den lättaste att tolka kan jag tro.

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bengofury

Post Posted: Mon Jul 30, 2007 5:56 pm    Post subject:
Reply with quote

Jag köpte CD:n, 5 låtar för 40 spänn, klart prisvärt Wink

Uselt tycker jag inte att det är, utan det förtjänar uppmuntran!
Karin

Post Posted: Mon Jul 30, 2007 7:53 pm    Post subject:
Reply with quote

Ja, Plattan kan jag inte uttala mig om, men däremot versionen av "Billys väntan" som finns på youtube coh på Granny K´s sida på myspace... den var i mitt tycke usel... men visst fan förtjänar de uppmuntran, det håller jag med om

Kram Karin
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
hypno

Post Posted: Mon Jul 30, 2007 9:26 pm    Post subject:
Reply with quote

Jag är ingen vän av covers. Oftast är det originallen som har ett högre värde. Men lyssna på dem tänker jag iaf göra.... Smile

Hfb FhF aA

http://www.boulevarden.se
 Back to top »
View user's profile Send private message Send e-mail Visit poster's website
hydra

Post Posted: Tue Jul 31, 2007 11:09 pm    Post subject:
Reply with quote

Hmm! Confused Ja?
Har tidigare lyssnat på deras jazziga version av "Drömde". Den är klart intressant och värd att lyssna på tycker jag. Inte lika proffsig förståss som Anna o Iddes tolkning. Läste förresten något om att Anna o Idde har en ny platta på gång med bl.a. låtmaterial av Mr Headmaster. Om jag förstod det rätt skulle det vara nyskrivet material. Jag har inte sett något om detta på F-site men är förståss nyfiken på vad det kan vara för något.
Wink

/Hydra
Guns of Greendale

Post Posted: Wed Aug 01, 2007 10:17 am    Post subject:
Reply with quote

Hrm...med risk för att statuera exempel på gnällbult ger jag mig in i diskussionen om AFR-covers. Tydligt är hur svårt det är att frasera och synkopera i enlighet med hur låten är skriven, och det kanske heller aldrig är meningen...?... man gör en helt egen tolkning av stycket...?... men därmed förloras också den närvaro och sväng som originalet har, hur proffsig och skönsjungande tolkaren än är. Jag har inga åsikter om Anna och Iddes version av "Drömde" mer än att den känns lite platt...De sjunger väldigt fint men resultat blir ett helt annat, omän vackert, litet stycke. GK:s tolkningar lämnar mycket i övrigt att önska. Det är ju såklart roligt att evangeliet sprids, men man gör det lite väl lätt för sig med genvägar och slarv... ibland undrar jag; har man ens lyssnat på originalet..? Summa summarum: det är inte lätt att ge sig på tolkningar av dessa låtar. Jag ser många likheter med när Peter R:s "Sommarkort" spelades in av Brolle JR i en fullkomligt onödig, själlös, platt version...
 Back to top »
View user's profile Send private message
andersf.com Forum Index » Songs & Records » Covers på Din Barndom och Billys väntan...(Granny K)
Post new topic   Reply to topic All times are GMT + 1 Hour
Page 1 of 1

Jump to:  
You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot vote in polls in this forum

Solaris phpBB theme/template by Jakob Persson
Copyright © Jakob Persson 2003