View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
sunjan
|
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Mon Jul 30, 2007 12:59 pm Post subject: |
|
|
Det är riktigt kul att artister vill göra tolkningar av Anders... men det hade varit roligare om det låtit bra... "Billys väntan på Isabell" är riktigt usel tycker jag... "Min Barndom skall aldrig dö" låter bättre.. men det är klart "Billys väntan på Isabell är ju inte den lättaste att tolka kan jag tro.
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Spånga)
|
Posted: Mon Jul 30, 2007 5:56 pm Post subject: |
|
|
Jag köpte CD:n, 5 låtar för 40 spänn, klart prisvärt
Uselt tycker jag inte att det är, utan det förtjänar uppmuntran! _________________ Hur ska det gå för lille Sven? |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Mon Jul 30, 2007 7:53 pm Post subject: |
|
|
Ja, Plattan kan jag inte uttala mig om, men däremot versionen av "Billys väntan" som finns på youtube coh på Granny K´s sida på myspace... den var i mitt tycke usel... men visst fan förtjänar de uppmuntran, det håller jag med om
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
hypno
|
Posted: Mon Jul 30, 2007 9:26 pm Post subject: |
|
|
Jag är ingen vän av covers. Oftast är det originallen som har ett högre värde. Men lyssna på dem tänker jag iaf göra.... _________________ //Anders
Hfb FhF aA
http://www.boulevarden.se |
|
Back to top » |
|
|
hydra
|
Posted: Tue Jul 31, 2007 11:09 pm Post subject: |
|
|
Hmm! Ja?
Har tidigare lyssnat på deras jazziga version av "Drömde". Den är klart intressant och värd att lyssna på tycker jag. Inte lika proffsig förståss som Anna o Iddes tolkning. Läste förresten något om att Anna o Idde har en ny platta på gång med bl.a. låtmaterial av Mr Headmaster. Om jag förstod det rätt skulle det vara nyskrivet material. Jag har inte sett något om detta på F-site men är förståss nyfiken på vad det kan vara för något.
/Hydra _________________ Jag är inte den du tror, det har jag aldrig varit, kommer hellre aldrig bli, det verkar djävligt marigt. |
|
Back to top » |
|
|
Guns of Greendale
|
Posted: Wed Aug 01, 2007 10:17 am Post subject: |
|
|
Hrm...med risk för att statuera exempel på gnällbult ger jag mig in i diskussionen om AFR-covers. Tydligt är hur svårt det är att frasera och synkopera i enlighet med hur låten är skriven, och det kanske heller aldrig är meningen...?... man gör en helt egen tolkning av stycket...?... men därmed förloras också den närvaro och sväng som originalet har, hur proffsig och skönsjungande tolkaren än är. Jag har inga åsikter om Anna och Iddes version av "Drömde" mer än att den känns lite platt...De sjunger väldigt fint men resultat blir ett helt annat, omän vackert, litet stycke. GK:s tolkningar lämnar mycket i övrigt att önska. Det är ju såklart roligt att evangeliet sprids, men man gör det lite väl lätt för sig med genvägar och slarv... ibland undrar jag; har man ens lyssnat på originalet..? Summa summarum: det är inte lätt att ge sig på tolkningar av dessa låtar. Jag ser många likheter med när Peter R:s "Sommarkort" spelades in av Brolle JR i en fullkomligt onödig, själlös, platt version... |
|
Back to top » |
|
|
|