View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
sunjan
|
Posted: Mon Jul 30, 2007 6:28 am Post subject: Posta bilder direkt på forumet?! |
|
|
Hej!
"Tom Petty Freaks" frågade i en annan tråd om man fick posta bilder direkt i foruminläggen. Det ska nog gå bra, om vi bara kan klura ut hur.
Så här står det i de officiella instruktionerna:
http://www.andersf.com/indexpages/phpBB2/faq.php?mode=bbcode#9
Som jag kan tolka det måste dina bilder alltså ligga på webben någon annanstans, de kan inte "hostas" av forumet själv.
Bosjo kanske vet mer?
/Jan |
|
Back to top » |
|
|
bosjo
|
Posted: Mon Jul 30, 2007 9:13 am Post subject: Re: Posta bilder direkt på forumet?! |
|
|
sunjan wrote: |
Hej!
Som jag kan tolka det måste dina bilder alltså ligga på webben någon annanstans, de kan inte "hostas" av forumet själv.
|
Det är korrekt. Om det finns ett stort intresse, och om Headmaster går med på det, kan jag (eller rättare sagt mitt alter ego "admin"...) konfigurera om forumet så att det tillåter uppladdning av bilder, om jag nu inte minns fel i hastigheten. _________________ F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade! |
|
Back to top » |
|
|
sunjan
|
Posted: Mon Jul 30, 2007 11:33 am Post subject: |
|
|
Tja, det finns ju så många bra gratis fotosajter nuförtiden, kanske onödigt att belasta serverutrymmet (som ju Headmastern själv måste betala för!)
Jag kan varmt rekommendera flickr.com för egen del. OK, man kan bara visa 200 bilder samtidigt, men den är otroligt smidig att använda, och taggar gör att man lätt hittar bilderna.
/Jan |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Mon Jul 30, 2007 3:33 pm Post subject: |
|
|
sunjan wrote: |
Tja, det finns ju så många bra gratis fotosajter nuförtiden, kanske onödigt att belasta serverutrymmet (som ju Headmastern själv måste betala för!)
Jag kan varmt rekommendera flickr.com för egen del. OK, man kan bara visa 200 bilder samtidigt, men den är otroligt smidig att använda, och taggar gör att man lätt hittar bilderna.
/Jan |
Hmmm... ja, det känns ganska skönt att slippa bilder här på forumet. Jag tänker på hur jobbigt det kan vara på Myspace med alla bilder som folk laddar upp... Nej, vi håller forumet rent från bilder, tills vidare.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
|