View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Micke L
|
Posted: Wed Apr 11, 2007 8:24 pm Post subject: Ny singel???? |
|
|
Att uppmärksamma för samlare, hämtat från www.cdon.com:
Rönnblom Anders F
Vildhonung (Album)
29 kr
FAKTA
Artist: Rönnblom Anders F
Titel: Vildhonung
Label: Lovande Proj
Bolag: CDA
Mediatyp: Album
Releasedatum: 2007-04-18
Katalognr: CDA-LPCDS -21
LÅTLISTA:
1. Vildhonung
2. Kom som en ängel
Man har underligt nog inte "Underground Vol 1" i sortimentet. Här finns väl en del oklarheter. OM detta är en singel som ska släppas så får man väl anta att det är "Mamma kom som en ängel" som är spår 2? Headmaster kanske kan bringa klarhet i detta eventuella singelsläpp. För övrigt så måste jag nog säga att det vid ett singelsläpp är ett riktigt låtval att låta den utsökta "Vildhonung" "representera" plattan.
Micke _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Thu Apr 12, 2007 10:52 pm Post subject: Re: Ny singel???? |
|
|
Micke L wrote: |
Headmaster kanske kan bringa klarhet i detta eventuella singelsläpp.
Micke |
Micke, detta är en s.k. "radiosingel" framtagen i ett hundratal ex. Men för att kunna testas till Svensktoppen, så måste den registreras som kommersiell produkt, och därför finns den på bl.a. cdon.com
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Fri Apr 13, 2007 11:18 pm Post subject: |
|
|
svensktoppen -ja man får ju baxna om den kommer in - är väl bara dansband där...
tror iofs mer på Ramlösa land spom potentiell "hit"
radiospelningar av AFR låtar liksom saknas en del... _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Sun Apr 15, 2007 9:44 pm Post subject: |
|
|
Dagens svensktopp är inte längre bara dansband, tack och lov är det intressantare nu, lite som det var i slutet av 80-talet då Rickfors och Glenmark mfl härjade i listorna, men just denna årstid är de inne i en totalt schlagerfestivaldominerad period så det kanske blir svårt att slå sig in...under andra perioder har jag sett att i alla fall en del intressanta artister o låtar åtminstone testas som utmanare. Jag följer inte svensktoppen mer än genom att läsa listorna då och då i tidningen, har alldeles för mycket annat för mig på söndagarna...
För övrigt har jag rätt ofta reflekterat över att den eller den F-låten skulle kunnat platsa på svensktoppen. Hur var det, testades inte Hon håller ut över vintern en gång i tiden? Och "lättflytande" alster som Bara vara nära dig, Gospel, Romantiken, Brända Skepp osv borde ju vara självskrivna. Men samtidigt: det har sina poänger att F-skapelserna INTE figurerat på svensktoppen oxå...... _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
hydra
|
Posted: Mon Apr 16, 2007 8:42 pm Post subject: |
|
|
En kompis berättade att han hade hört Anna&iddes version av "Inga gränser" testas för svensktoppen. Denna låt framfördes även i TV4:as morgonprogram.
/Hydra _________________ Jag är inte den du tror, det har jag aldrig varit, kommer hellre aldrig bli, det verkar djävligt marigt. |
|
Back to top » |
|
|
hypno
|
Posted: Mon Apr 16, 2007 8:46 pm Post subject: |
|
|
Det vore trevligt att få se Anders med band i TV. _________________ //Anders
Hfb FhF aA
http://www.boulevarden.se |
|
Back to top » |
|
|
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Spånga)
|
Posted: Sun Jun 17, 2007 9:57 am Post subject: |
|
|
Det är något skumt med den här singeln, jag har beställt den två gånger om från CD-ON, men fått både beskedet "slutsåld" och "restnoterad"...
Finns den överhuvudtaget? _________________ Hur ska det gå för lille Sven? |
|
Back to top » |
|
|
bosjo
|
Posted: Sun Jun 17, 2007 10:23 am Post subject: |
|
|
bengofury wrote: |
Det är något skumt med den här singeln, jag har beställt den två gånger om från CD-ON, men fått både beskedet "slutsåld" och "restnoterad"...
Finns den överhuvudtaget? |
Jag skulle snarare tycka att det var något skumt med det företaget, och ifrågasätta om det existerar överhuvudtaget... Jag har skickat efter lite böcker (ungefär 29 apr, tror jag) utan att få en enda av dem -- CD-On tog betalt, men makulerade sedan ordern (alltmedan supporten skickade vilseledande meddelanden om att "böckerna håller just nu på att packas"...) och skickade tillbaka pengarna som någotslags plusgiroutbetalningslapp; med andra ord måste jag lägga tid och pengar på att ta reda på var jag kan hämta ut de där tvåhundra kronorna, eller vad det nu var.
Min slutsats är enkel -- undvik CD-On... _________________ F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade! |
|
Back to top » |
|
|
Janne
|
Posted: Sun Jun 17, 2007 11:57 am Post subject: |
|
|
Jag har hört att man (snart?) kan lösa in postgiroblanketter i affären - gratis eller åtminstone mycket billigare än på Svensk Kassaservice.
Jag har för övrigt aldrig haft problem med CDON. Discshop har däremot strulat en del. Fick en rengöringsskiva av misstag sist jag beställde film - om det hade varit en annan film i alla fall - men det ordnade upp sig efter lite mailande och tålamod... _________________ Det här är ett stycke text som har lagts till i det inlägg du läser... |
|
Back to top » |
|
|
hypno
|
Posted: Sun Jun 17, 2007 9:33 pm Post subject: |
|
|
Jag brukar shoppa på ginza helt utan problem faktist... fast mitt sista paket ligger på posten (läses ICA) och jag vägrar hämtar ut det. Vad som hände är en lång historia, men posten och ginza jobbar förhoppningsvis på en lösning som alla parter är nöjda med. _________________ //Anders
Hfb FhF aA
http://www.boulevarden.se |
|
Back to top » |
|
|
Ingvar
Joined: 15 Jan 2006 Posts: 138 Location: Urgöteborgare men bor i Borås
|
Posted: Fri Jun 22, 2007 4:21 pm Post subject: |
|
|
Hej,
håller med.... har försökt att köpa något från CDON som ju markandsför sig väldigt kraftigt, men tyvärr aldrig funnit det jag sökt där...
Däremot så har Ginza haft en del av de skivor jag sökt. Har aldrig fått fel grejer, allt har funkat bra med Ginza, bortsett från deras taskiga emballage - har man beställt skivor som ligger i det vanliga styrenplast-fodralet så är det nästan alltid liktydigt med att dessa fodral är spräckta. Tacka vet jag digipack som ju även tål att tappas på golvet...
Ack ja - singlar.... jag tror inte jag äger en endaste singelskiva vare sig vinyl eller CD... så här har jag iallafall sluppit att reta upp mig...
Glad midsommar (i spöregnet) !
// Ingvar _________________ "Nobody is perfect - not even a perfect stranger" (Chrissie Hynde 1983) |
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Sat Jun 30, 2007 3:39 pm Post subject: |
|
|
Ramlösaland tror jag på som singel _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Tue Jul 03, 2007 11:23 pm Post subject: |
|
|
Finns en hel drös singelämnen på den här eminenta skivan...förutom Ramlösaland och Vildhonung kan man t.ex. tänka sig Mamma kom som en singel, nej ängel menar jag! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Spånga)
|
Posted: Wed Jul 04, 2007 9:28 am Post subject: |
|
|
Att jämföra CD-ON och Ginza tjänar inte mycket till i den här frågan, jag har inte haft problem att beställa ifrån någon av dem förut. Det verkar helt enkelt vara så att den här singeln inte finns, en ren "hoax" tydligen _________________ Hur ska det gå för lille Sven? |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Wed Jul 04, 2007 9:59 am Post subject: |
|
|
Hmmm..... Jag sitter och håller den i min hand just nu!
Kontakta Niclas Green på Lovande Projekt. Han vet mer om denna singel.
niclas@lovandeprojekt.se
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
|