View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
hypno
|
Posted: Tue May 22, 2007 7:58 pm Post subject: Myspace - The pros and cons |
|
|
Hej F-heads,
Sitter på min kamare (källare) och reflekterar över vad som hänt sedan en hel del av oss aktiva F-heads gick över till MySpace.
Aktiviteten på andersf.com har blivit mindre. För ett år sedan var det mer aktivitet här, fler inlägg om både Anders F och annat. Kan vi inte komma tillbaka hit och träffas lite oftare igen?
Nå vad säger ni? _________________ //Anders
Hfb FhF aA
http://www.boulevarden.se |
|
Back to top » |
|
|
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Spånga)
|
Posted: Wed May 23, 2007 9:15 am Post subject: |
|
|
Håller fullständigt med, ett forum som det här är ju gjort för diskussioner mellan människor, MySpace är mera som ett jättelikt reklamplank (gillar det inte alls personligen) med ytterst begränsade möjligheter till interaktivitet. _________________ Hur ska det gå för lille Sven?
Last edited by bengofury on Thu May 24, 2007 1:10 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Wed May 23, 2007 9:39 am Post subject: |
|
|
Javisst är det så.... Jag håller fullständigt med. MySpace är som en “reklamplats”, ett skyltfönster... men det är ett oerhört viktigt skyltfönster i och med att vi får en massa nya människor som upptäcker vår musik (världen runt), och som kanske sedan blir nya besökare på hemsidan...
För ett litet oberoende skivbolag som F-Records är det fantastiskt att kunna “marknadsföra” sina produkter och pusha för konserter etc. med hjälp av MySpace. Nu har vi också ett konto på YouTube http://www.youtube.com/anderseff
som ytterligare ett komplement för musikvideos och filmsnuttar.... Filmer som sedan kan lyftas över till MySpace eller hemsidan. Den totala bilden växer, och vi kan sprida vårt budskap.
Rock on!
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
frissan
|
Posted: Thu May 24, 2007 11:39 am Post subject: |
|
|
jag håller helt o hållet med.Det är lite väl tyst här inne.
Hoppas på många fina verbala utbyten.
ha en fin dag _________________ livsnjutare,optimist,empatist. |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Thu May 24, 2007 2:23 pm Post subject: |
|
|
Av Headmasters inlägg att döma behöver inte det ena utesluta det andra. Myspace, Youtube osv som skyltfönster mot världen måste vara ovärderliga det förstår jag. Så gärna mer av det för F-musikens skull! Men för den här härliga interkontakten mellan oss F-heads föredrar jag nog forumet, det är så himla enkelt och bra! Visserligen sagt av en som inte orkat/hunnit gå in på myspace ännu, men ändå, jag gillar det här forumet så skarpt så slutsatsen blir nog den samma ändå! Man behöver väl inte "gå över till myspace" --- om ni gjort det, kom tillbaka hit oxå, allt är förlåtet! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
hypno
|
Posted: Thu May 24, 2007 6:10 pm Post subject: |
|
|
Håller med om att inget behöver utesluta det andra, men antal inlägg och trådar här inne har definitivt minskat. Vad det beror på kan vi ju alltid spekulera om.
Så kom igen och öka aktiviteten _________________ //Anders
Hfb FhF aA
|
Back to top » |
|
|
arnbert
|
Posted: Thu May 24, 2007 7:37 pm Post subject: |
|
|
bra med flera forum men för just afr-relaterat måste väl denna plats förbli huvudfåran - har för övrigt hon sköt en Yuppie från "tben" idag som bakgrund till mitt skrivande just nu _________________ FBOX
923 |
|
Back to top » |
|
|
Ingvar
Joined: 15 Jan 2006 Posts: 138 Location: Urgöteborgare men bor i Borås
|
Posted: Sun May 27, 2007 8:20 pm Post subject: |
|
|
OK boys 'n girls,
jag hade precis tänkt att skriva nå'tt liknade, men jag ser att jag har några tvillingsjälar.
Jag förstår helt vår vördade och högt avhållne Headmasters resonemang. Helt rätt!
Men det som är synnerligen frustrerande med MySpace.com är att om två för en dialog så kan man genom att öppna två web-browsrar följa med resonemanget, men är det fler så är det totalt döden i grytan.
Vad vi kan göra åt detta är t.ex. att ställa relevanta frågor att diskutera, i detta eminenta forum så kan ju alla läsa allas inlägg.
Tyvärr räcker min tid dåligt till för detta det senaste, men jag skall minsann ta och lägga upp något som JAG tycker är en intressant fråga, fast nu är det dags att gå ut med Gula Kräket och sedan krypa ner i snarkofagen - brukar gå upp kl 04:20 på vardagar för att vara (nästan) först på jobbet så jag kan parkera 12 meter närmare entrén - eftersom jag är av synnerligen lat natur...
Leve den rörliga diskussionen!
Bästa hälsn. Ingvar _________________ "Nobody is perfect - not even a perfect stranger" (Chrissie Hynde 1983) |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Wed Jun 20, 2007 5:12 pm Post subject: |
|
|
Så sant så sant, Hypno..
Jag har själv inte varit alltför flitig på Forumet den sista tiden..
Jag känner mig helt klart träffad, tror oxå att det till viss det beror på att jag nuförtiden bytt arbetsuppgifter från att städa till att sitta på Dammråttans kontor och ansvara över olika personalfrågor, utbildningar och möten i massor, plus en hel del tid framför datan för att dokumentera skiten och ingen tid att smita undan för att gå in på Forumet
Kul oxå at se att det finns nya förmågor som har skrivit en hel del inlägg..
Riktigt kul
MEN, det ska bli en uppryckning av mig i alla fall .. för jag gillar detta Forum och alla männsikor här! För vi är Goa, Vi F-Heads
Over and out
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
Ingvar
Joined: 15 Jan 2006 Posts: 138 Location: Urgöteborgare men bor i Borås
|
Posted: Fri Jun 22, 2007 4:56 pm Post subject: |
|
|
Välkommen till gänget Karin!
Alltså vi som tillbringar dagarna med att fajtas med den på alla håll och kanter tilltagande byråkratin...
Jag har också varit litet slapp med mitt engagemang här senaste tiden... jag kan kanske skylla på min nya blodtrycksmedicin som tyvärr inte har Selokens biverkan - att man bara behöver 4-5 timmars sömn per dygn. Att få mina förkortade "dagar" att räcka till det som förut fick rum har gått ut över bl.a. mitt engagemang i detta forum.
Men - - allting går i vågor!
Glad midsommar !! (i spöregnet) önskar Ingvar _________________ "Nobody is perfect - not even a perfect stranger" (Chrissie Hynde 1983) |
|
Back to top » |
|
|
hypno
|
Posted: Wed Jul 04, 2007 9:08 pm Post subject: |
|
|
Glädjande är att, på senare tid har antalet inlägg ökat avsevärt på forumet. Det är åde positivt och mycket trevligt med ett mer aktivt och levande forum.
Keep em' coming _________________ //Anders
Hfb FhF aA
|
Back to top » |
|
|
|