View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Gudrun
|
Posted: Thu Feb 22, 2007 11:29 am Post subject: RESA I F-LAND PÅ MYSPACE |
|
|
Adressen är: www.myspace.com/resaifland
Vi ses där!
Kram
Gudrun o Åsa |
|
Back to top » |
|
|
Gudrun
|
Posted: Sun Feb 25, 2007 6:29 pm Post subject: Fesa i F-land på Myspace |
|
|
Efter endast ett par dagar på MySpace har vi många träffar och ett stort antal uppspelade filmsnuttar, vänner, meddelanden och kommentarer...då tog jag ändå bort en video som jag namngivit fel och inte gick att ändra, så antalet "views" rasade drastiskt för ett ögonblick.... Dessutom har filmklippen rejtats så de "kommer ut" i spejsen...Tack snälla ni! Gå gärna in och kolla lite då och då eftersom sidan uppdateras eftersom. Men se sidan som ett komplement till forumet - "adda" oss gärna! - och fortsätt skriva här också (det tänker jag göra, jag som just har börjat!). Stor kram till alla sköna F-heads!
Vi ses o hörs i F-land/space
Gudrun |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Sun Feb 25, 2007 6:39 pm Post subject: |
|
|
Ja, det var verkligen på tiden att fler låtar än "Det är inte snön som faller" kom ut på myspace... ett himla bra sätt att få fler att se och höra Anders storhet... jag har varit ute på andra forum och lagt till adressen till F-Land
oxå... fan, det är ju perfekt nu innnan skivan kommer...
Men att sluta skriva här är en omöjlighet... det här är ju bästa forumet och det är ju här vi finns, alla vi F-Heads
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
Gudrun
|
Posted: Sun Feb 25, 2007 7:49 pm Post subject: |
|
|
Karin! Vilken klippa du e!!!
Helt grym på att sprida info...
Ja, jag håller med om att detta är ett otroligt bra forum, så jag skriver vidare nu när jag "kommit igång". Läst har jag gjort länge, men nu.... |
|
Back to top » |
|
|
Ingvar
Joined: 15 Jan 2006 Posts: 138 Location: Urgöteborgare men bor i Borås
|
Posted: Sun Feb 25, 2007 8:58 pm Post subject: |
|
|
Hej,
finfint Gudrun, men.... jag är inte lika ung och rask som övriga här... jag har minsann lyckats skapa någon sorts konto på myspace, men sedan fattar jag noll. Hur hamnar man bland vännerna? Vi som bor på västra sidan av detta land, är ju rätt svältfödda vad gäller AFR och liveframträdanden, därför kastar vi oss över varje strå som en skock utsvultna ulvar... kanske någon kan bringa litet klarhet?
Jag har ju gillat AFR sedan den dag jag hörde flera spår från "Kvarnen" som veckans LP i radio på det tidiga 70-talet, och anskaffade skivan på studs...
Bästa hälsn. Ingvar _________________ "Nobody is perfect - not even a perfect stranger" (Chrissie Hynde 1983) |
|
Back to top » |
|
|
hypno
|
|
Back to top » |
|
|
Gudrun
|
Posted: Mon Feb 26, 2007 10:26 am Post subject: Svar till Hypno |
|
|
Hej Hypno!
Layouten är ganska standardmässig, men man kan lägga den info man skriver in lite var som helst om man går till Edit Profile och väljer edit och skriver in det man vill säga i olika fälten.
Själva utseendet väljer man genom att gå in på nårgra olika myspacesidor och kolla vad andra har. Hittar man någon snygg så finns det en länk till vilken "myspace"sida som gjort mallen och där kan man välja mellan gratisvarianter eller sådana som man betalar för. Den länken finns längst uppe till vänster på en MySpacesida. Väl där på sidan finns några varianter att välja mellan. Välj en och kopiera html-koden som finns i anslutning till den valda formen. Gå in på din egen sida, välj Fältet för "About Me" som ligger under Edit profile eller Safe mode. Klistra in koden där och "submit". Då kommer din sida att få nytt utseende. Lycka till! |
|
Back to top » |
|
|
Gudrun
|
Posted: Mon Feb 26, 2007 10:50 am Post subject: Svar till Ingvar - och andra... |
|
|
Hej
Det är mycket enklare än man tror...allt är bara färdiga mallar som finns på internet och du fyller i med din egen info. Gå på Myspace.com och välj "sign up" där skapar du ett Myspacekonto. Sen när du har din egen sida kan du lägga till bilder och text genom att gå via "edit profíle" eller "Add/change pictures" mm. Du kan bara bli vän på andra MySpace-sidor genom att ha en egen sida. För att skaffa vänner sen så går du bara till andras sidor, väljer "add to friends" och väntar på att din inbjudan ska accepteras. Jag är själv rookie på detta, men jag lär mig hela tiden. Om du vill kan du höra av dig med PM till mig kan jag försöka hjälpa till mer konkret.
Hälsningar
Gudrun |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Mon Feb 26, 2007 11:15 am Post subject: Re: Svar till Hypno |
|
|
Gudrun wrote: |
Hej Hypno!
Gå in på din egen sida, välj Fältet för "About Me" som ligger under Edit profile eller Safe mode. Klistra in koden där och "submit". Då kommer din sida att få nytt utseende. Lycka till! |
Hmmm, Gudrun.... det finns inget “About Me”-fält under “Edit Profile”.....
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
Gudrun
|
Posted: Mon Feb 26, 2007 11:33 am Post subject: |
|
|
Hrm...det kan hända att "MySpace film" som jag använder ser något annorlunda ut i sin struktur och då ber jag om ursäkt för att jag inte kollat upp det innan. Men det finns en ganska bra "Hjälp" med många standardfrågor och svar längst uppe på sidan intill "SignIn"/"SignOut" och där finns olika kapitel för hur man gör. Tex om man signat sida som musiker/artist eller privatperson mm...
Förlåt förvirringen jag skapat!
Gudrun |
|
Back to top » |
|
|
|