View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster
|
Posted: Mon Jan 22, 2007 9:59 am Post subject: UNDERGROUND Vol. 1 |
|
|
RAPPORT 1:
Det riktiga studioarbetet med nya skivan är nu påbörjat.
Under helgens session spelades 5 bakgrunder in.
• EN ÖRN ÖVER SOUTH DAKOTA
• RAMLÖSALAND
• MAMMA KOM SOM EN ÄNGEL
• HEDERSMAN
• VILDHONUNG
Närvarande: AFR, Rothstein och Aggemyr.
Tonlägen: varmt, akustiskt, ringande, hypnotiskt
Fortsättning följer...
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
Arnie
|
Posted: Mon Jan 22, 2007 2:26 pm Post subject: |
|
|
Bara att läsa dessa titlar höjer temperaturen avsevärt och får mig att hålla ut över vintern, eftersom jag vet att det kommer en blomma när det blir vår! _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska först ta en öl och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
|
hypno
|
Posted: Mon Jan 22, 2007 2:36 pm Post subject: |
|
|
den som ändå kunde närvara och få ett litet smakprov
Ser med spänning framemot april .... _________________ //Anders
Hfb FhF aA
http://www.boulevarden.se |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
|
Back to top » |
|
|
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Spånga)
|
Posted: Mon Jan 22, 2007 9:32 pm Post subject: |
|
|
Dunder Anders! _________________ Hur ska det gå för lille Sven? |
|
Back to top » |
|
|
hypno
|
Posted: Mon Jan 22, 2007 10:13 pm Post subject: |
|
|
Kanon Anders. Mail skickat _________________ //Anders
Hfb FhF aA
http://www.boulevarden.se |
|
Back to top » |
|
|
hydra
|
Posted: Mon Jan 22, 2007 10:33 pm Post subject: |
|
|
Vilka låttitlar!
Citat: "De ger mej en god smak i munnen". De smakar nytt och samtidigt moget med visst inslag av präriegräs, kardborrar, och himmelsk modersmjölk med lite sting i.
Spännande!! Mycket spännande!!
Det kommer ett mail.
Hydra _________________ Jag är inte den du tror, det har jag aldrig varit, kommer hellre aldrig bli, det verkar djävligt marigt. |
|
Back to top » |
|
|
krikkola
|
Posted: Tue Jan 23, 2007 4:25 pm Post subject: |
|
|
Aha, väntar med spänning på att få höra resultaten.
Med sådana låttitlar kan det inte vara annat än kanon! |
|
Back to top » |
|
|
Guns of Greendale
|
Posted: Tue Jan 23, 2007 4:50 pm Post subject: |
|
|
Man får känslan av att det kan vara helt galet bra... |
|
Back to top » |
|
|
Ingvar
Joined: 15 Jan 2006 Posts: 138 Location: Urgöteborgare men bor i Borås
|
Posted: Tue Jan 23, 2007 5:43 pm Post subject: |
|
|
Aaaah !
Personligen är jag väldgt mycket för såväl förhandsbokningar, men framför allt att betala i förskott. Det bör, precis som vår högt avhållne och vördade Headmaster påpekar, ge en viss stabilitet.
Jag minns mycket väl när LFDMZ bara helt plötsligt damp ner i brevlådan. Det var liksom redan där en bonuskänsla (alltså inte samma samma känsla som att köpa från Ginza m.fl.)
Dessutom tycker jag faktiskt att skivbutikerna spelat ut sin roll - med den extremt låga servicenivå jag stött på så har jag slutat gå till skivbutiker (När man säger att Sony är ett udda skivmärke och inte handlar med så små bolag är väl botten passerad?). Att köpa via nätet är väl framtidens melodi...
Alltså - här finns att se fram mot!
Bästa hälsningar / Ingvar _________________ "Nobody is perfect - not even a perfect stranger" (Chrissie Hynde 1983) |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Tue Jan 23, 2007 7:14 pm Post subject: |
|
|
Ingvar wrote: |
Dessutom tycker jag faktiskt att skivbutikerna spelat ut sin roll - med den extremt låga servicenivå jag stött på så har jag slutat gå till skivbutiker
Bästa hälsningar / Ingvar |
Glömmer aldrig när jag gick till Borås enda skivaffär och skulle köpa "Dom automatiska undrens tid är förbi" och dom svarar mig att:
-Anders F, han har inte gjort en skiva på säkert 15-20 år... sen kollade dom upp det åt mig eftersom jag var påstridig, men svaret blev det samma ... det var ju då jag ett par veckor senare gick den med skivan i min hand, lite triumferande, det var skoj... Dom tyckte allt det var lite pinsamt...
Annars gillar jag att gå i skivaffärer, det är liksom en egen liten värld... men kan lätt glömma både tid o rum om man är på det humöret...
Men i vilket fall, min beställning postade jag i morse... och det kändes så braaaaaaa... Döttrarna får oxå var sin... Mer Anders F till folket...
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
peter
|
Posted: Tue Jan 23, 2007 8:53 pm Post subject: |
|
|
Hej
Ja vilka låttitlar, innehållet kan man ju bara fantisera om.
Det är bara att sätta upp sej på listan
Kul och spännande.
Många hälsningar
Peter |
|
Back to top » |
|
|
Blomman
|
Posted: Tue Jan 23, 2007 9:50 pm Post subject: |
|
|
Har satt upp sig på listan man börjar ju redan och längta. Instämmer med tidigare inlägg angående låt tittlarna.De kan ju inte bli annat än bra. _________________ "If you follow every dream, you might get lost" |
|
Back to top » |
|
|
Micke L
|
Posted: Tue Jan 23, 2007 9:56 pm Post subject: |
|
|
Mmmm... mycket spännande. Och vilka låttitlar . Beställning postad .
Lite kul och exklusivt känns det ju också med den begränsade upplagan. Men innebär detta att exempelvis "LFDMZ" är slut när den första upplagan på tusen ex är slut eller? Eller kommer det att göras en ny upplaga? Om så är fallet så kanske man kunde göra nåt kul med första upplagan av "Underground". Kanske numrering/signering av de som förhandsbeställs inom en viss tid. Ja, jag vet att sånt kanske tar tid och att tid är en bristvara . Eller kanske första upplagan kan formges som digipack och ev kommande upplagor får vanlig plastask... typ... Nåja, det var bara en tanke... Spännande är det i alla fall med två nya skivor... Keep up the good work, Anders!!!
Micke _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
|
bosjo
|
Posted: Tue Jan 23, 2007 10:37 pm Post subject: |
|
|
Jag är med!
Är jag den ende som får associationer till Orfeus och att sjunga upp själar ur underjorden? Jag har väl fått en dålig uppfostran, antar jag... _________________ F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade! |
|
Back to top » |
|
|
|