View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Headmaster
|
Posted: Mon Jan 15, 2007 4:04 pm Post subject: SORRY. Vinterkräksjukan satte stopp för... |
|
|
SORRY. Vinterkräksjukan satte stopp för allt jobb under helgen.
Så publiceringen av lösningen till F-KRYSS 2 är lite försenad.
Vi siktar på morgondagen, tisdagen den 16/1.
Allt väl.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Mon Jan 15, 2007 4:20 pm Post subject: |
|
|
Kära Anders, vilken skit!!! Det är nog bland det värsta som finns... fy f..
Men som Ingvar skrev häromsistens att det som är positivt är att man kan losa ett par kilo...
Hoppas du är fit for fight nu då....
Stora Kramar
Karin |
|
Back to top » |
|
|
Ingvar
Joined: 15 Jan 2006 Posts: 138 Location: Urgöteborgare men bor i Borås
|
Posted: Mon Jan 15, 2007 6:05 pm Post subject: |
|
|
Hej,
vinterkräksjukan har även jag viss erfarenhet av... den är rätt "kompromisslös" och fantastiskt spontan. - Men det är himla gôtt när den är över!
... såvitt jag förstått blir man inte immun mot detta virus, och man kan åka på samma grej en månad senare.
Så - låt oss hoppas att vår älskade och högt värderderade Headmasters livsandar återvänt, och att detta lömska virus håller sig på långt avstånd i fortsättningen!
Bästa hälsningar / Ingvar _________________ "Nobody is perfect - not even a perfect stranger" (Chrissie Hynde 1983) |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Mon Jan 15, 2007 6:29 pm Post subject: |
|
|
Tack för det...
Ja, det var ingen lek må jag säga... “Totaltömning” är väl rätta ordet.
Hursomhelst...
Nu skall i alla fall F-KRYSS 2 lösningen ligga uppe.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
|
Ingvar
|
Posted: Mon Jan 15, 2007 7:01 pm Post subject: |
|
|
OK käre Headmaster,
jag tackar för omnämnadet. Jag hade på känn att RAMD var fel, men "va fan" - försöka duger !
OK - då får jag väl vässa formen ytterligare tills nästa F-kryss dyker upp!
Men en sak alltså - öh? - lodrätt 38... är detta något man använder för att skydda sin stofésexpandyl med? Och lodrätt 66: en bolin är ju råseglets motsvarighet till ett vanligt storsegels dirk // Som gammal göteborgare vet man ju iallfall litet om vad saker och ting kallas på en båt... alla vet säkert vad en DONKOPP är, men - en DOTTKOPP är det inte många som kan tala om vad det är eller vad den används till. (detta är alltså förslag på konstiga ord till nästa F-kryss)
STORT TACK för att du har lagt en massa tid på att få till en roligt korsord som verkligen var en utmaning!! / Ingvar i Borås _________________ "Nobody is perfect - not even a perfect stranger" (Chrissie Hynde 1983)
Last edited by Ingvar on Mon Jan 15, 2007 10:34 pm; edited 1 time in total |
|
Back to top » |
|
|
bosjo
|
Posted: Mon Jan 15, 2007 10:17 pm Post subject: |
|
|
Mummel mummel prinsessor mummel mummel...
Ingvar wrote: |
alla vet säkert vad en DONKOPP är... |
Jag måste erkänna att ordet ifråga, tills nu, inte införlivats i min vokabulär... Är det månne vad maffiabossen fräser till sin klumpige tyske kumpan när denne tabbar sig? Eller vad en skånsk basketspelare med dålig känsla för vad som är upp och ner gör då han kommer i närheten av korgen?
Så har vi alltså fått ännu en anledning att längta till sommaren, som om inte en blidösundsspelning med en eventuell "Vinden låter oss få va ifred" skulle vara ett tillräckligt skäl... _________________ F-Index -- Anders F Rönnbloms texter indexerade! |
|
Back to top » |
|
|
Ingvar
|
Posted: Mon Jan 15, 2007 10:54 pm Post subject: |
|
|
Härligt bosjo!!!
Javisst! Alla som sett en litet äldre segelbåt har säkert sett minst en donkopp.
Ahhhh!
Jag googlade på donkopp och kammade noll! Kanske läge att bättra på wikipedia litet...
OK , en donkopp är en träögla, ser ut som en bordsstudsare från sidan, fast med ett hål istället för urverket. Den kan ha olika storlekar, men oftast ganska liten. Sitter i regel några på bommen, några på masten, några litet härodär. Man sticker alltså in rep och tåtar i dess hål. Man kan även sticka i naglar (en stor pinne eller stålbult) i donkoppen.
I den stora boken Nautiskt Bildlexikon kan man läsa om donkoppar, boliner, dirkar etc, men inte DOTTKOPPAR. Jag vill minnas att jag påpekade detta för redaktionen i ett brev, men jag fick aldrig något svar... det är nog preskriberat nu - måste varit på 70-talet.
Ursäkta att jag svamlar ut från ämnet (vinterkräksjukan som sätter stopp!! - egentligen kan man tydligt märka att vår käre och högt avhållne Headmaster inte är helt klar i knoppen - vi som haft vinterkräksjukan ville nog helst av allt ha något som sätter stopp för vinterkräksjukans hemska yttringar...)
Usch då... detta blir ju bara värre! Nog bäst att krypa ner i snarkofagen - jag är nog övertrött
God Natt / Ingvar _________________ "Nobody is perfect - not even a perfect stranger" (Chrissie Hynde 1983) |
|
Back to top » |
|
|
peter
|
Posted: Tue Jan 16, 2007 6:47 pm Post subject: |
|
|
Grattis Ingvar
Sä nära, så nära snyggt jobbat. Själv fick jag problem med bland annat
Lodrätt 71, där skrev jag steglitspar, nåja välgödda kan dom väl i alla fall vara.Sen körde jag fast på några till. Ser fram emot sommarens kryss.
Många Hälsningar
Peter |
|
Back to top » |
|
|
Micke L
|
Posted: Fri Jan 19, 2007 11:02 am Post subject: |
|
|
Headmaster wrote: |
Ja, det var ingen lek må jag säga... “Totaltömning” är väl rätta ordet.
(F)Headmaster |
Ajajaj... inte alls trevligt och bra. Hoppas du har repat dig nu, Anders. Peppar, peppar, ta i trä så har vi klarat oss från dessa hemskheter här i familjen... ja, faktiskt rätt många i Örebro lär ha klarat sig. Läste i tidningen att Smittskyddsinstitutet konstaterat att Örebro var en av de platser som hade minst antal fall av detta otäcka virus hittills. Ibland är det bra att bo i Örebro .
Micke _________________ "Popjournalistik är när folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala för folk som inte kan läsa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
|
Headmaster
|
Posted: Fri Jan 19, 2007 1:00 pm Post subject: |
|
|
Micke L wrote: |
Hoppas du har repat dig nu, Anders.