View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Fabbe
|
Posted: Thu Oct 19, 2006 4:37 pm Post subject: G�teborgs�nskning |
|
|
Hejsan !
Jag �r mycket sugen p� spelningen i G�teborg.
Jag ska f�rs�ka ta med mina 2 �ldsta barn som �r 5 och 2 �r.
Den yngstes favoritl�t �r "Br�nda skepp", s� d�rf�r skulle jag vilja �nska den. (Man f�r kanske inte �nska, men jag g�r det �nd� !! )
H�lsningar Fabbe |
|
Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Tue Oct 24, 2006 5:54 pm Post subject: |
|
|
Den skulle jag ox� kunna t�nka mig att �nska till n�gon spelning (varf�r inte akustiskt p� Big Ben?) �ven om min 3-�riga dotters favorit f�r s�gas vara Ruby Doobie! (l�tt att sjunga med i refr�ngen redan f�r en 2-�ring, s� man f�r s�ga att F-musiken funkar f�r alla �ldrar!) _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska f�rst ta en �l och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
Headmaster

|
Posted: Thu Oct 26, 2006 4:32 pm Post subject: |
|
|
Br�nda Skepp tror jag bara har framf�rts en enda g�ng, av Peter R och mig p� Visfestivalen i V�stervik 1992... Kanske dags att ta upp den igen.
(F)Headmaster _________________ Roll along... Sail away! |
|
Back to top » |
|
 |
Ingvar
Joined: 15 Jan 2006 Posts: 138 Location: Urg�teborgare men bor i Bor�s
|
Posted: Sun Nov 05, 2006 12:03 pm Post subject: |
|
|
Hej alla,
f�rst vill jag tacka f�r en sansl�st bra kv�ll i gamla Flickl�roverket i Majorna. Eftersom jag och hustru Maria satt vid samma bord som Fabbe och hans tvenne charmiga och sn�lla barn samt Fabbes lillebror, kan jag som opartisk �sk�dare bekr�fta att "de sm�" verkade trivas och var inte ett dugg tr�tta!
Jag har noterat i vilka truddelutter som avverkades:
Dimman ligger t�t
Skuggspel
Shopping Center
Minnesbilder
Jag kysste henne
Jesus p� DVD
Eld & vatten
Tv� m�n st�r
Tolv tiggare
kort paus
Skratta tills t�get g�r
Diesel
Jesus, Marx & Billy the Kid, del 1 (tog c:a 9 minuter)
Kungarike
�mhetsdesperado
Komedia
Lagom h�rt
Stygg, stygg whisky
extranummer:
Din barndom skall aldrig d�
Raml�sa kvarn
Det �r inte sn�n som faller
Efter t�lmodigt handklapp, stamp och rop:
Br�nda skepp
Jag som normalt aldrig �r "ute i sv�ngen" undrar dock varf�r man betalar drygt 200 sp�nn f�r att komma in och f�rs�ka �verr�sta det som v�l borde lyssnas p� ist�llet? Stundtals var st�mningen vid baren mer �n lovligt h�gljudd! Men det kanske alltid �r s�?
Det var roligt att tr�ffa Lars Jeber, som jag k�nde igen direkt - vi har nog inte setts sedan c:a 1973... han var sig lik och ber�ttade om hur han k�rt turnebil i norrland f�r Anders F et al p� �ttiotalet.
Karin delade ut kramar och f�rs�kte f� alla att dansa!
Allts� - en kv�ll som sent kommer att gl�mmas - och som bara kan �vertr�ffas av kommande spelningar!!
Stort tack till hela bandet!
B�sta h�lsn Ingvar _________________ "Nobody is perfect - not even a perfect stranger" (Chrissie Hynde 1983) |
|
Back to top » |
|
 |
K-Head
|
Posted: Sun Nov 05, 2006 3:40 pm Post subject: |
|
|
Ja det h�r var en riktigt bra spelning! Har inte sett Anders och company sedan September f�rra �ret i �rebro, s� det var p� tiden.
Stora Kramar till Anders, Bj�rn, Agge och Peter.R
K-Head |
|
Back to top » |
|
 |
olmar

|
Posted: Sun Nov 05, 2006 3:47 pm Post subject: |
|
|
Man vill tacka f�r g�teborgsspeningen ig�r!
Emellan�t h�pnar man �ver attacken och spelgl�djen. Under Shopping Center spelade ni som om ni var arton och ett skivkontrakt, eller hela v�rlden, stod p� spel.
Imponerande!!!!
Man tackar allts�.
Olmar _________________ Endeavour to persevere |
|
Back to top » |
|
 |
Karin
|
Posted: Sun Nov 05, 2006 5:28 pm Post subject: |
|
|
Ja den h�r spelningen borde g� till historien... riktigt riktigt bra,
what a night allts�...
H�ller med dig Olmar om att man faktiskt kan f�rundras �ver denna spelgl�dje som dom �r s� gener�sa med !!!
Ja man kan inte g�ra annat �n att bocka och buga, vilka M�N !
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
 |
Arnie
|
Posted: Sun Nov 05, 2006 6:08 pm Post subject: |
|
|
Br�nda Skepp, h�ftigt att den kom med som extra extra!
Hoppas p� fler tillf�llen �ven h�r p� Sveriges andra framsida... _________________ "Jag sa: Lugn, jag ska f�rst ta en �l och jag vill inte stressa"
Arnie / F209 |
|
Back to top » |
|
 |
Fabbe
|
Posted: Sun Nov 05, 2006 6:28 pm Post subject: |
|
|
Tack f�r en riktigt bra spelning !!
Tack �ven f�r att "br�nda skepp" spelades.
Det blev en verklig h�jdpunkt f�r min son.
Jag tackar ocks� Ingvar (med fru) f�r det trevliga s�llskapet.
H�lsningar Fabbe och barnen. |
|
Back to top » |
|
 |
Brasse
|
Posted: Wed Nov 08, 2006 8:16 pm Post subject: |
|
|
Det fanns bara ett �nda fel p� denna trevliga kv�ll och det va att jag inte fick h�ra min favvis l�t Grand hotel (buhuuuu)
Och du Karin vad skulle h�nda med dom uppgifterna vi fick kladda ner p�?
Vad var det du hade p� g�ng?
Innan man la sig s� fick jag sl�nga p� Grand hotel s� jag kunde somna g�tt. |
|
Back to top » |
|
 |
Karin
|
Posted: Fri Nov 10, 2006 8:40 am Post subject: |
|
|
Ja du Brasse... blev det f�r m�nga groggar eller... du borde nog l�st det finstilta l�ngst ner,
Du �r fr.o.m nu min heltidsant�llda butler... utan l�n..
L�s ditt personliga meddelande, det kommer att friska upp ditt minne
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
 |
Ingvar
Joined: 15 Jan 2006 Posts: 138 Location: Urg�teborgare men bor i Bor�s
|
Posted: Fri Nov 10, 2006 10:02 pm Post subject: |
|
|
Hej igen,
jag fyllde minsann ocks� i ett s�dant d�ringa papper som man skulle fylla i. Jag var som vanligt n�stan spik nykter, men inte sjutton begrep jag mer av vad som skulle h�nda �nd�...
Jag fyllde sn�llt i pappret, men s� kom jag ih�g att detta var ju en g�ng en �rev�rdig gammal skola, vilket p�minde mig om min egen skolg�ng, d�r jag de f�rsta �ren hade betyg �ven i �mnet v�lskrivning, jag kommer ih�g att jag hade B- i just v�lskrivning (annars mest AB och a ... - jag var en v�ldigt sk�tsam elev p� den tiden), dessutom satt det v�l inpr�ntat att man skall alltid ha h�len (i pappret allts�) mot f�nstret...
Nu var det ju h�l i pappret men inte n�gra f�nster och jag k�nde mig minst sagt villr�dig - och man vill ju inte g�ra bort sig i ett s�dant fint s�llskap - s� jag vek ihop pappret och tog med det hem (det ligger nu p� skrivbordet med h�len mot f�stret).
KARIN !! Hur l�nge skall pappret ligga h�r?? Finns det n�got b�st-f�re-datum?
B�sta h�lsningar / Ingvar, Bor�s _________________ "Nobody is perfect - not even a perfect stranger" (Chrissie Hynde 1983) |
|
Back to top » |
|
 |
Karin
|
Posted: Sat Nov 11, 2006 10:06 am Post subject: |
|
|
Det kommer inom kort att komma upp information om det nybildade S�llskapet R�nnbloms V�nner som ni s� sn�llt fyllde i intresseanm�lan om... Ingvar, det finns inget b�st f�re datum. Lugn och fin, allt kommer att klarna
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
 |
Micke L

|
Posted: Tue Dec 05, 2006 6:05 pm Post subject: |
|
|
M�ste s�ga att jag skummat igenom G�teborgsgigets setlista mycket flyktigt (FYYYY SK�MS P� MIG ) men nu har jag l�st och... ja j�klar, t�nk att f� de tre b�sta sp�ren p� senaste plattan ("Minnesbilder", "Tv� m�n st�r" och "Tolv tiggare") p� samma konsert. Det �r man inte bortsk�md med vilken artist det �n m� vara tal om. Skarpt gjort Anders och grattis till er som var d�r.
Micke _________________ "Popjournalistik �r n�r folk som inte kan skriva intervjuar folk som inte kan tala f�r folk som inte kan l�sa."
Frank Zappa |
|
Back to top » |
|
 |
|