View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
sidhe
|
Posted: Sat Sep 23, 2006 8:35 pm Post subject: Briljant på Blidösund |
|
|
Min första Anders-konsert - längtar redan till Stockholmsspelningarna i oktober, november och december! Vilket ös, vilken upplevelse att få sjunga med - och att mobba ut smålänningarna...
Har ju växt upp med Anders och har melodierna i blodet, så jag hamnade alldeles rätt till sist.
Sanne
*
<i>Och till vem som helst som dödar
& dödar & dödar & dödar för Fred
Höjer jag mitt långfinger för att salutera
på det enda sätt de förtjänar</i> |
|
Back to top » |
|
|
Karin
|
Posted: Mon Sep 25, 2006 8:36 pm Post subject: Re: Briljant på Blidösund |
|
|
sidhe wrote: |
Min första Anders-konsert - längtar redan till Stockholmsspelningarna i oktober, november och december! Vilket ös, vilken upplevelse att få sjunga med |
Välkommen hit!
Ja du, Sidhe nu är det kört, nu är du obönhörligen fast
Du har ju melodierna i blodet som du säger och nu har du varit på din första AFR spelning, Gött mos!
Du måste vara Bengofurys dotter... eller?
Ser fram emot att läsa mer inlägg av dig... Vi av kvinnosläkte är lite underrepresenterade här på forumet
Kram Karin |
|
Back to top » |
|
|
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Spånga)
|
Posted: Tue Sep 26, 2006 8:38 pm Post subject: |
|
|
Smålänningar?!
Äpplet fallerr inte långt frrån astrrakanapeln.... _________________ Hur ska det gå för lille Sven? |
|
Back to top » |
|
|
Zappanoeneh
|
Posted: Thu Sep 28, 2006 8:30 pm Post subject: |
|
|
Vad var det där med smålänningar?
vilka låtar blev det på konserten förresten?
fick man skratta? _________________ Jag ser ditt bleka ansikte |
|
Back to top » |
|
|
hydra
|
Posted: Thu Sep 28, 2006 10:04 pm Post subject: |
|
|
Jaa! det undrar jag med. Det är väl... inget fel.... på oss Smålänningar? Eller!!!
Snåla som fan är vi förståss allihopa, det vet ju alla! Men... det är ju viktigt att hålla på sin nationella särart. _________________ Jag är inte den du tror, det har jag aldrig varit, kommer hellre aldrig bli, det verkar djävligt marigt. |
|
Back to top » |
|
|
bengofury
Joined: 29 Aug 2005 Posts: 198 Location: Stockholm (Spånga)
|
Posted: Fri Sep 29, 2006 8:49 am Post subject: |
|
|
"Smålänningarna" i det här fallet var båtresenärer som uppenbarligen inte kände till AFR, men som resolut tog för sig av sittplatserna i fören inför andra setet, och trodde att det var ett coverband man kunde önska låtar av
Dom verkade faktiskt smått skrämda av horden fans som tom sjöng med i alla låtar!
Förhoppningvis fick även dom en härlig musikupplevelse... _________________ Hur ska det gå för lille Sven? |
|
Back to top » |
|
|
sidhe
|
Posted: Sat Sep 30, 2006 6:01 pm Post subject: |
|
|
Karin: Måste först säga att jag beundrar dig och din glöd, den här beundraskaran skulle inte alls vara densamma utan dig, inte spelningarna heller. Visst är jag Bengofurys dotter, det måste jag erkänna... Och jo, den verkar vara sned könsfördelning här. Ska vi köra med kvotering kanske?
Kram, Sanne
Hydra och Zappanoeneh: Självklart är det inget fel på smålänningar - så länge de inte snor folks platser och snackar sönder Långfingret vill säga |
|
Back to top » |
|
|
hydra
|
Posted: Sat Sep 30, 2006 10:00 pm Post subject: |
|
|
Det var fult gjort! Jag får väl säga som Karl-Oskar "en och annan skitstövel finns det nog här också".
Men.. vem vet. Kanske bland någon av dessa "bastards" har det börjat spira ett intresse för AFR-s musik. Det är svårt att tro att en sådan upplevelse kan lämnat dem alla opåverkade.
/Hydra _________________ Jag är inte den du tror, det har jag aldrig varit, kommer hellre aldrig bli, det verkar djävligt marigt. |
|
Back to top » |
|
|
|